cure Skrevet 5. november 2001 Del Skrevet 5. november 2001 Holder på å sette sammen et vannkjølingssett. Har innsnevret ønskelige komponenter, men er nå usikker på hvilke jeg skal bestille: - Vannblokk, Swiftech MCW462 eller DangerDen Maze2 ? - Eheim 1250 (1200 l/h) eller 1060 (2280 l/h) pumpe ? - 3/8" eller 1/2" innvendig diameter på silikonslangene ? Har bestemt meg for å bruk BlackIce II radiatoren, den har 3/8" ID tilkobling, men jeg regner med at det ikke vil være noe problem med en evt. overgang til 1/2" ID. Ettersom jeg også har bestemt meg for å bruke silikonslanger må jeg evt. på MCW462 bruke overganger pga. hurtigkoblingene denne vannblokken er utstyrt med. Når det gjelder pumpene er jeg usikker på hvor mye flow jeg kan ha, det vil jo være en balansegang ettersom det er gunstig å ha mye flow gjennom vannblokken men lite gjennom radiatoren. Men dersom jeg går for Eheim 1060 er det vel bare å strupe slangen og dermed begrense flowen. Er det noen som vet hvor mye denne pumpen støyer i forhold til 1250 pumpen ? Dersom det er noen som har erfaring med de respektive komponentene og evt. kan gi meg noen tips for og imot setter jeg meget stor pris på det ? På forhånd takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå