razer Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 Søren også, trodde denne var glemt "kjøleskapet" står her på rommet, venter på vannblokk og dør, men jeg er så altfor lat sorry folkens men det skal bli... Lenke til kommentar
Jakobsa Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Jakobsa: Skal sette opp liste så snart alt er innkjøpt Takker for positive tilbakemeldinger Hvor ble den lista av? Skal si dette tok tid ja.. Du sier du ikke har tid, tid kommer tid går ikke. Det handler rett og slett om prioritering Håper du klarer å få til noe Lenke til kommentar
razer Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) Ok, slenger ut en liten liste med deler her da: Peltier: ca. 50-100,- PSU: Gratis, men tipper rundt en 100-lapp Depron: ca. 250,- (60 pr plate) Skap/kabinett: Fra en gammel skrivepult, ta hva du har Pumpe: Hydor L20, 200,- Diverse slanger, kobber, vifter: ca. 100-200,- Varmeregister: 100,- Hadde en del fra før, så en nøyaktig pris kan jeg ikke si, men det blir sånn ca. regnet 6-700 kroner i alt. Når den blir ferdig? Det vet vi ikke, men skal ikke se bort i fra at jeg faktisk får ræva i gir en av de nærmeste dagene edit: varmeregisteret såklart Endret 16. januar 2005 av razer Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 litt artig mod Men bør ein ikkje ha litt peiling på elektrisk... mekke power knapp osv Lenke til kommentar
razer Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 Powerknapp er ikke store tingen, dessuten bruker jeg den som sto originalt på PSU'en. Går VK1 Elektro også, så har litt peiling iallfall Lenke til kommentar
radivx Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 phsyco: hvor hvor hvor? (den hørtes genial og billig ut) Kjøpte det i Bergen faktisk, i en eller annen elektrosjappe som ligger inntil den hovedgata der (noen som har en bedre forklaring? bare vært i Bergen den ene gangen ) Edit: Du skreiv nicket mitt feil jo! Har du noen bedre forklaring? Kan kanskje finne ut den riktige butikken om du gir litt mer info. Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Skulle likt å hat ett slik kjøleskap på lan Lenke til kommentar
chil Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 hva med å kjøpe et mini 12v kjøleskap? Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 kulere å lage et selv Lenke til kommentar
srbz Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) De fleste nerder kjenner sikkert til nettopp dette, etter en lang nerde-økt blir brusen (cola seff ) fort lunken og ikke så god som den skal være... Da er det vanligvis 2 ting du kan gjøre med dette, 1. Isbiter, men de går over til vann igjen og krever henting (gå i fryseren og hente de, huff), 2. Eget kjøleskap til brusen! Det er da det jeg har tenkt å lage, vannkjølt peltierkjøleskap! Har jeg forstått deg riktig? Du gidder ikke å flytte nerderævva di 10 meter etter cola så du gidder å bygge et føkkings kjøleskap selv? Jaja, så lenge man ha det morro... edit: BTW, billgiste psu i prisguiden: Q-tec 300W Denne vil sikkert bare yte halvparten av det som er oppgitt (300W) men det er også da bortimot det dobbelte av hva du trenger. Ser riktignok ut som den bråker endel da... Endret 16. januar 2005 av surbz00r Lenke til kommentar
razer Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 surbz00r: Enkelt sagt, ja Det blir uansett artig å se om det faktisk funker, om det blir kaldt nok, om det må bedre isolasjon til osv. Det neste "målet" blir å lage en datapult med alt innebygd, PC, vannkjøling, kjøleskap osv. Custom for best mulig opplevelse Tilbringer tross alt en god del tid her, hvorfor ikke gjøre det luksuriøst? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Du kan se om ikke du kan bygge inn en telefon. Med nummertaster rett på bordet. Hadde vært noe. Evt en kalkis Lenke til kommentar
cc Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) Jeg synes dette var et kult prosjekt, og håper du gidder å fortsette snart! Til dere sløve der ute, som heller ønsker å kjøpe: Jeg fikk et slikt et til jul, det er kjøpt på Jernia, så burde vel være kurant å få tak i rundtom i landet. Aner ikke pris, men jeg skal bytte/selge det (jeg klarer å gå 10 meter, faktisk). Merk at det er et kombi-skap, kan både varme og kjøle. (Du må nok velge enten varm pizza eller kald cola, eller kjøpe 2 stk, men greit å ha muligheten). Melk ved siden av, så har dere peil på størrelse - 1litersflasker bør gå inni, men tror ikke 1,5l går. Edit: Ja, forresten - det er lcd på toppen i front, som viser temp. Moddemulighetene bør være mange. Send meg pm om du vil kjøpe det, ubrukt Endret 17. januar 2005 av cc Lenke til kommentar
razer Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 Takker for positive tilbakemeldinger Etter posten ble gjenopptatt fortsatte jeg litt igår, og tilpasset hullet til kjøleren, TEC'en, og Depron-platene, så det går framover, sakte men sikkert Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Update snart eller er prosjektet lagt på is? Lenke til kommentar
Aiwa-_- Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Nice ! Er selv for lat til å bygge selv så jeg kjøpte en sigg tenner fra microplex til 165 kr og rappa pappas kjølebag Kjekt på lan i og med at man får kald cola OG kald snus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå