Gå til innhold

Kampen mot den varme/lunkne Cola'en!

Anbefalte innlegg

• 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Jakobsa: Skal sette opp liste så snart alt er innkjøpt

Takker for positive tilbakemeldinger ;)

Hvor ble den lista av? :hmm:

Skal si dette tok tid ja.. Du sier du ikke har tid, tid kommer tid går ikke. Det handler rett og slett om prioritering ;)

Håper du klarer å få til noe :thumbup:

Lenke til kommentar

Ok, slenger ut en liten liste med deler her da:

Peltier: ca. 50-100,-

PSU: Gratis, men tipper rundt en 100-lapp

Depron: ca. 250,- (60 pr plate)

Skap/kabinett: Fra en gammel skrivepult, ta hva du har ;)

Pumpe: Hydor L20, 200,-

Diverse slanger, kobber, vifter: ca. 100-200,-

Varmeregister: 100,-

Hadde en del fra før, så en nøyaktig pris kan jeg ikke si, men det blir sånn ca. regnet 6-700 kroner i alt. Når den blir ferdig? Det vet vi ikke, men skal ikke se bort i fra at jeg faktisk får ræva i gir en av de nærmeste dagene :p

edit: varmeregisteret såklart

Endret av razer
Lenke til kommentar
phsyco: hvor hvor hvor? (den hørtes genial og billig ut) :p

Kjøpte det i Bergen faktisk, i en eller annen elektrosjappe som ligger inntil den hovedgata der (noen som har en bedre forklaring? bare vært i Bergen den ene gangen :p )

Edit: Du skreiv nicket mitt feil jo! :nei:

:p

Har du noen bedre forklaring?

Kan kanskje finne ut den riktige butikken om du gir litt mer info.

Lenke til kommentar
De fleste nerder kjenner sikkert til nettopp dette, etter en lang nerde-økt blir brusen (cola seff :p) fort lunken og ikke så god som den skal være... Da er det vanligvis 2 ting du kan gjøre med dette, 1. Isbiter, men de går over til vann igjen og krever henting (gå i fryseren og hente de, huff), 2. Eget kjøleskap til brusen!

Det er da det jeg har tenkt å lage, vannkjølt peltierkjøleskap!

Har jeg forstått deg riktig? Du gidder ikke å flytte nerderævva di 10 meter etter cola så du gidder å bygge et føkkings kjøleskap selv? :p

Jaja, så lenge man ha det morro...

edit: BTW, billgiste psu i prisguiden: Q-tec 300W

Denne vil sikkert bare yte halvparten av det som er oppgitt (300W) men det er også da bortimot det dobbelte av hva du trenger. Ser riktignok ut som den bråker endel da...

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

surbz00r: Enkelt sagt, ja ;)

Det blir uansett artig å se om det faktisk funker, om det blir kaldt nok, om det må bedre isolasjon til osv.

Det neste "målet" blir å lage en datapult med alt innebygd, PC, vannkjøling, kjøleskap osv. Custom for best mulig opplevelse :p Tilbringer tross alt en god del tid her, hvorfor ikke gjøre det luksuriøst? :p

Lenke til kommentar

Jeg synes dette var et kult prosjekt, og håper du gidder å fortsette snart! :)

Til dere sløve der ute, som heller ønsker å kjøpe: Jeg fikk et slikt et til jul, det er kjøpt på Jernia, så burde vel være kurant å få tak i rundtom i landet. Aner ikke pris, men jeg skal bytte/selge det (jeg klarer å gå 10 meter, faktisk). Merk at det er et kombi-skap, kan både varme og kjøle. (Du må nok velge enten varm pizza eller kald cola, eller kjøpe 2 stk, men greit å ha muligheten). Melk ved siden av, så har dere peil på størrelse - 1litersflasker bør gå inni, men tror ikke 1,5l går.

Edit: Ja, forresten - det er lcd på toppen i front, som viser temp. Moddemulighetene bør være mange. Send meg pm om du vil kjøpe det, ubrukt :)

minifridge.jpg

Endret av cc
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...