Prnkstr Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Er det litt ugunstig å kjøpe ting påå ebay? Koster jo en halv formue å få tilsendt saker fra usa... Lenke til kommentar
Josten Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Var det jeg og tenkte på. Men er jo veldig billig der. 50-150kr for et peltier. Fant ikke noen som solgte mange da. Hadde blitt en del billigere hvis man kjøpte mange. Lenke til kommentar
razer Skrevet 18. august 2004 Forfatter Del Skrevet 18. august 2004 Visst du bestiller små ting som peltierelementer koster det ikke så mye i frakt. Husker ikke helt hvor mye det var, men jeg hadde det oppskrevet en plass.. Send mail til selgeren og spør. Lenke til kommentar
Prnkstr Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Vel...kjøpte en bok og fikk den shippet fra florida...kostet ikke mer enn en hundrings mener jeg å huske ....så helt utrolig dyrt er det neppe... Lenke til kommentar
mistabeen Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 for en uendelig meningsløs og lite moro ide. det er litt som å finne opp en kombinert potetskreller og boksåpner. det er en ide som ikke egentlig er en ide og ingen andre enn den som fant den opp synes den er morsom Hvorfor er det så mange som lager kabinetter her da? De finner jo ikke på noe nytt de heller, dumb-ass... At de har en idè de funderer på og ønsker å sette til livs er vel spennende det? Lenke til kommentar
razer Skrevet 22. august 2004 Forfatter Del Skrevet 22. august 2004 (endret) Mini-Update Går sinnsykt treigt dette ja, likt meg Fikk begynt nå litt ikveld, og skal prøve å få denne ferdig til helgen.. Borret hull osv. til kontrollpanel-plata, skal lage noe å ha over den i 8mm plexi imorgen! Her er da pulten igjen: Diverse ting som kommer til å bli brukt (Strømforsyning, Peltier, vifter som skal kjøle radiatoren, kjøleribba til kald-siden og noe småtteri) Lurer litt på kjøleblokken, med alle her som driver med custom vannkjøling må da kunne svare meg? Vil det holde å lodde på et kobberrør (i en 90grader vinkel) oppå kobberskinnen? Tipper det holder, men vil forsikre meg før jeg gjør noe... Endret 22. august 2004 av razer Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 dette ser bra ut dette gleder meg til å se hvordan du skal gjøre det vidre Lenke til kommentar
Muteki Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Følger med. Jeg har alltid lurt på hva en pelti er og hva den gjør! Kan noen svare meg på det? Lenke til kommentar
Empty Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Følger med. Jeg har alltid lurt på hva en pelti er og hva den gjør! Kan noen svare meg på det? Et lite tips i Ludo: http://overklokking.no/guides/peltier_guide/index.html Lenke til kommentar
razer Skrevet 23. august 2004 Forfatter Del Skrevet 23. august 2004 Enda en mini-update! Ordnet hull til vifter og festet radiatoren: Tester viftene her, de bråker nesten når de går på 5volten også, men det blir vel dempet en del når den står bortgjemt under pulten i et hjørne Litt jalla festemetode på radiatoren men det kommer ikke til å synes uansett Plan for morgendagen: Feste frontplate og Psu, og starte på vanntanken (skal være neddykket pumpe)... Lenke til kommentar
andrekr Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Ser virkelig bra ut! Stå på videre!! Lenke til kommentar
Tonickup Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 (endret) kofor ikkje gjere det like enkelt som meg? Endret 24. august 2004 av Tonickup Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 kofor ikkje gjere det like enkelt som meg? http://home.no.net/rabonick/images/P8240001.JPG hvorfor? for å ha følelsen av å ha laget noe selv Lenke til kommentar
warlord Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Er det litt ugunstig å kjøpe ting påå ebay? Koster jo en halv formue å få tilsendt saker fra usa... I forhold til frakten du må betale for pakken på microplex og komplett er ikke 100-150 Kr dyrt for frakten fra et annet land Lenke til kommentar
razer Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 (endret) Sant Pål, sant edit: Innlegg 666 Endret 27. august 2004 av razer Lenke til kommentar
andrekr Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Har helt likt kjøeskap som deg Tonickup Men synes du st det bråker litt mye? Lenke til kommentar
Tonickup Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Har helt likt kjøeskap som deg Tonickup Men synes du st det bråker litt mye? en kamerat som sendte inn posten! ikkje eg som skreiv! men det virker no helt ok! Lenke til kommentar
warlord Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Når kommer neste update steffen? Bra worklog Lenke til kommentar
razer Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 Update kommer garantert imorgen, er litt daff for tiden... Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 De fleste nerder kjenner sikkert til nettopp dette, etter en lang nerde-økt blir brusen (cola seff ) fort lunken og ikke så god som den skal være... Da er det vanligvis 2 ting du kan gjøre med dette, 1. Isbiter, men de går over til vann igjen og krever henting (gå i fryseren og hente de, huff), 2. Eget kjøleskap til brusen! Det er da det jeg har tenkt å lage, vannkjølt peltierkjøleskap! Her er noen av delene jeg skal bruke: Gammel strømforsyning, Hydor L20 pumpe, 85w peltierelement, kobberskinner til kjøleblokka, gammelt varmeregister og et par meter med slange.. (+ Et par vifter, brytere, nippler osv) Hele greia skal inn i en pult jeg har stående.. Det jeg da lurer på er om isopor vil være bra nok som isolasjon, eller om noen har noen andre/bedre forslag til dette.. god ide, cola smaker møkk når den er varm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå