Gå til innhold

Kampen mot den varme/lunkne Cola'en!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
for en uendelig meningsløs og lite moro ide. det er litt som å finne opp en kombinert potetskreller og boksåpner. det er en ide som ikke egentlig er en ide og ingen andre enn den som fant den opp synes den er morsom

Hvorfor er det så mange som lager kabinetter her da? De finner jo ikke på noe nytt de heller, dumb-ass... At de har en idè de funderer på og ønsker å sette til livs er vel spennende det?

Lenke til kommentar

Mini-Update

Går sinnsykt treigt dette ja, likt meg :p

Fikk begynt nå litt ikveld, og skal prøve å få denne ferdig til helgen..

Borret hull osv. til kontrollpanel-plata, skal lage noe å ha over den i 8mm plexi imorgen!

kjol1.jpg

Her er da pulten igjen:

kjol2.jpg

Diverse ting som kommer til å bli brukt (Strømforsyning, Peltier, vifter som skal kjøle radiatoren, kjøleribba til kald-siden og noe småtteri)

kjol3.jpg

Lurer litt på kjøleblokken, med alle her som driver med custom vannkjøling må da kunne svare meg? :p

Vil det holde å lodde på et kobberrør (i en 90grader vinkel) oppå kobberskinnen? Tipper det holder, men vil forsikre meg før jeg gjør noe...

Endret av razer
Lenke til kommentar

Enda en mini-update!

Ordnet hull til vifter og festet radiatoren:

kjol4.jpg

kjol5.jpg

Tester viftene her, de bråker nesten når de går på 5volten også, men det blir vel dempet en del når den står bortgjemt under pulten i et hjørne :p

Litt jalla festemetode på radiatoren men det kommer ikke til å synes uansett :p

Plan for morgendagen:

Feste frontplate og Psu, og starte på vanntanken (skal være neddykket pumpe)...

Lenke til kommentar
De fleste nerder kjenner sikkert til nettopp dette, etter en lang nerde-økt blir brusen (cola seff :p) fort lunken og ikke så god som den skal være... Da er det vanligvis 2 ting du kan gjøre med dette, 1. Isbiter, men de går over til vann igjen og krever henting (gå i fryseren og hente de, huff), 2. Eget kjøleskap til brusen!

Det er da det jeg har tenkt å lage, vannkjølt peltierkjøleskap!

kjols.jpg

Her er noen av delene jeg skal bruke: Gammel strømforsyning, Hydor L20 pumpe, 85w peltierelement, kobberskinner til kjøleblokka, gammelt varmeregister og et par meter med slange.. (+ Et par vifter, brytere, nippler osv)

Hele greia skal inn i en pult jeg har stående..

Det jeg da lurer på er om isopor vil være bra nok som isolasjon, eller om noen har noen andre/bedre forslag til dette..

god ide, cola smaker møkk når den er varm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...