Gå til innhold

memory test gjentas flere ganger

ludolf

Anbefalte innlegg

Jeg skal prøve å restore mors pc som har havarert. Det første jeg finner når jeg slår på er at memory test står og teller og teller. når den har talt opp til topps så starter den om igjen. Etter ca. 5 ganger er den fornøyd og går videre i boot sekvensen sin. Har dere tips til hva årsaken til dette er? Kan det være Rammen eller MB?

Før jeg slapp til hadde en annen "ekspert" vært og plundret til alt, bla hadde han formattert disken slik at jeg måtte kjøre file recovery for å berge noe data på disken. Vet ikke om fyren har tullet med noe i bios som kan føre til denne memory test situasjonen.

Vet dere om det kan finnes en sammenheng? MB er et gammelt ASUS P2B, MB har vært overklokket i mange år, siden 1998.

Takker for tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres jo ut som du tror det er feil at den kjører memory test? Det er ingen feil, det er slik det er på veldig mange BIOSer. Den kjører forskjellige tester, derfor ser du at den teller opp 5 ganger.

Du kan trykke Escape for å skippe testen, eller disable den helt som nevnt.

Lenke til kommentar
Høres jo ut som du tror det er feil at den kjører memory test? Det er ingen feil, det er slik det er på veldig mange BIOSer. Den kjører forskjellige tester, derfor ser du at den teller opp 5 ganger.

Du kan trykke Escape for å skippe testen, eller disable den helt som nevnt.

Hmm, ja jeg trodde det var galt at den talte opp så mange ganger. Den var jo ikke sånn før, men som sagt bios settingen kan jo være tampered. Skal se om jeg finner fast boot og prøve det. takk for tipset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...