Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Alternativ til nettleseren Opera 7.51

Anbefalte innlegg

World Wide Web Consortium setter standarene. Microsoft lager også "standarder", men kun standarder for andre IE-browsere, hvis du skjønner hva jeg mener :)

"Hmm, jeg har lyst på å kunne vise at teksten min skal se bold ut hvis jeg skriver <b> rundt den. Ja, det lager vi." Den typen standarder, som går i mot hva HTML egentlig er for noe. Nå var akkurat det jeg nevnte også noe som Netsxape ville ha inn da, såvidt jeg vet, men IE har et par slike som de har slengt ut de også AFAIK :)

Takker for raskt svar blib :love:

Men hva mener det med AFAIK?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Personlig bruker jeg Avant Browser,noe som jeg er veldig fornøyd med. :thumbup:

Vel, Avant bruker IE motoren, og som kjent så følger ikke IE standardene, og da er det blasfemi å bruke Avant.

Jeg trodde det var IE (M$) som satte standarene jeg..

Hvem er det som setter standarene da?

Bill Gates er en mann som liker å ha herredømmet.Derfor sier han at sånn å sånn skal verden se ut.Det er jeg som vet hva framtiden bringer.Jeg vil lage det sånn og sånn.Alle skal følge oss som sauer.Jeg bryr meg ikke om standarder,jeg liker ikke konnkuranser.If i cant beat them buy them.

Det er ikke det at microsoft lager dårlige produkter,men selskapet har så mye makt at du som forbruker er overlatt til dem om de i det heletatt gider å bry seg om å rette på sikkerhetsbrister i opperativsystemet eller det gjelder IExplorer.

Det er vel ikke for ingenting at de bruker opp til 14 milliarder på å drive en sværtrkampanje for Linux.For det er ikke Mac,Unix som de ser som sin værste konkurennt,men linux som de ser tar andeler jevnt og trutt.

Jeg liker å ha valgmuligheter og at alle programmer funker uavhengig hvilket OS du bruker.Der har microsoft en steil holdning.Tror du at det er for å være grei at microsoft støtter SCO i kampen mot IBM.

Ha en fortsatt god dag da.

Lenke til kommentar
"Hmm, jeg har lyst på å kunne vise at teksten min skal se bold ut hvis jeg skriver <b> rundt den. Ja, det lager vi." Den typen standarder, som går i mot hva HTML egentlig er for noe.

Er ikke <b> "riktig"? Er det da <strong> som er den riktige?

OT, men pytt pytt

Ang. Konqueror: finnes den for Win? fikk egentlig sansen for den da jeg satt med linux på skola!

Lenke til kommentar

Hadde ikke det vært for at MS satte sine egne standarder (som andre har følgt opp), så hadde vi sikkert ikke kommet så langt som i dag heller... ;)

DVD er jo et skrekkeksempel på hva som skjer om ingen setter noen standarder. Heller en standard utviklet av Microsoft, en 10 standarder utviklet av forskjellige produsenter.

Lenke til kommentar
Hadde ikke det vært for at MS satte sine egne standarder (som andre har følgt opp), så hadde vi sikkert ikke kommet så langt som i dag heller... ;)

Joda, men MS sine standarder er jo skjelden åpne og frie selv om de i de siste årene begynner og se litt anderledes på det.

Ie6 er jo ikke vidreutviklet på endel år noe som i seg selv er ganske ille, et så viktig program som det burde virkelig være under kontinuerlig utvikling.

Lenke til kommentar

DVD er jo et skrekkeksempel på hva som skjer om ingen setter noen standarder. Heller en standard utviklet av Microsoft, en 10 standarder utviklet av forskjellige produsenter.

Tja, som sagt før, så er det jo en ofisiell gruppe som setter standardene, MS har mer satt utviklingen tilbake, fordi det blir mye mer styr å utvikle websider, fordi konkurenter må forholde seg til IE sine ikke-standard løsninger, og fordi dette får folk til å nøle med å flytte seg vekk fra en browser som ikke har fått noen funksjonsmessige forandringer på flere år.

AtW

Lenke til kommentar

10 "standarder" utviklet av forskjellige produsenter er ikke èn standard. Her var utgangspunktet èn standard som hele industrien hadde samlet seg til, også lagde M$ noen jalla-tillegg til dette i sine egne nettlesere som ikke de andre produsentene fikk tilgang til. De andre produsenten har måttet gjette seg til hvordan ting er ment å være fordi I.E ikke er åpen kildekode og M$ ikke vil fortelle hvordan forskjellige jalla-HTML kommandoer skal tolkes. Det finnes nå stort sett gode løsninger på alt dette, selv om M$ har satt kjepper i hjulene for andre produsenter på denne måten.

Med det samme du er inne på sammenligninger med DVD. Tenk deg at standarden i hele industrien i utgangspunktet var DVD+R, og at M$ lanserte DVD-R fordi de ikke var enige i DVD+R standarden. Samtidig lar de en rekke funksjoner kun fungere med DVD-R og legger det inn som standard løsning i alle sine programer.

Omentrent slik kan du se på I.E. også. Det hadde vært en samlet standard om ikke M$ hadde blandet seg inn og kludret det til.

Lenke til kommentar
Bare sånn mens det er snakk om oprea, hvorfor husker ikke opera bruker navn osv som explorer gjør, f.eks en plass du logger inn så når du begynner og skrive inn bruker navnet ditt så kommer explorer opp med hele navnet og man slepper og skrive alt, men det gjør ikke opera i mitt tilfelle hva er galt?
Lenke til kommentar
Bare sånn mens det er snakk om oprea, hvorfor husker ikke opera bruker navn osv som explorer gjør, f.eks en plass du logger inn så når du begynner og skrive inn bruker navnet ditt så kommer explorer opp med hele navnet og man slepper og skrive alt, men det gjør ikke opera i mitt tilfelle hva er galt?

Opera har en liten fin ting som heter Wand eller Tryllestav.

Den lagrer bruker navn/passord for deg. Bare å trykke på den ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...