Gå til innhold

Runde kanter på div'en


Anbefalte innlegg

Edit: kikka nettopp på sida di, og nesten med en gang spratt det opp en stor boks om noe med sertifikat og greier. WTF!?

Er ein feil som bare oppstår mellom opera og ssl serfikatet til webhosten min (to my knowledge).

Da skal jeg øke din kunnskapsbase ved å si at jeg bruker Firefox 0.9.1 (jada, med patch for shell osv).

 

Når en sånn "feilmelding" kommer, syns jeg den bidrar sterkt til å trekke helheten til siden betraktelig ned. (Siden var faktisk fin, jeg så ikke på "magien bak utseendet", dog.)

 

I mine øyne "ekskluderer" en sånn feilmelding også brukere, som ikke får se siden uten en kjip dialogboks som popper opp. - Håper du har gjort "alt" du kan for å prøve å fikse på dette. (?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

lokaltog:

~96.2% av alle som surfer på Internettet har en CSS-kompatibel nettleser.. På tide å begynne..?

Har du ein link til artikkelen kor du leste det? Vist det er sant så burde eg kansje begynne meir med div/css eg og. På forhand takk.

 

arve87:

Når folk sitter med "eldre mac browsere" så sitter dei sansynligvis også på en gammal skjerm, med lav oppløsning, og vil berre oppleve masse horisontal scrolling og anna møkk som en liten skjerm med lav oppløsning medfører.

Ja, pleier å legge designet til 800x600 ennå. Så scrollingen vil uansett ikkje være så "stor". Det eineste problemet eg kan komme på er at safari/netscape og ie til mac har forskjelleg støtte av css. Det er ein av grunnene til at eg ennå bruker tables. Veit det er ein del "fix" runt om som du kan bruke for å få tilnærmet lik side på alle browserene til mac og. Men så lenge eg ikkje har ein mac sjølv så er eg ikkje sikker på om den fungerer skikkeleg ved bruk av div/css.

 

Mr.Berg:

Yup, du har rett. Er ikkje så lenge siden dei la om til eit nytt ssl system, men eg trudde eg hadde sjekket den i firefox og. Gjorde det nettopp og ein melding kom opp slik som du sa.

 

Har sent ein email til kunde support angående dette men har til nå ikkje fått svar. Kommer uansett til å skifte til ein dedikert server om ikkje for lang tid, men som du seier det bringer heilhets utrykket av siden ned.

 

Angående postene mine, eg postet ikkje for å krangle. Men for å legge "mine" synspunkter fram for ein diskusjon. Og slik som det ser ut så har eg tapt ;) Kommer nok til å bruke meir div/css i framtiden så lenge eg ikkje får spesfikk beskjed om å bruke tables.

 

Forresten, dette er igrunnen ikkje i tråd med diskusjonen. Men har nokon ein god link til ei siden angående css og mac.

 

På forhand takk.

Lenke til kommentar
~96.2% av alle som surfer på Internettet har en CSS-kompatibel nettleser.. På tide å begynne..?

Har du ein link til artikkelen kor du leste det? Vist det er sant så burde eg kansje begynne meir med div/css eg og. På forhand takk.

Her er statistikken:

http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp

 

Legg sammen prosentene til alle CSS-kompatible nettlesere i statistikken.

Lenke til kommentar
Veit det er ein del "fix" runt om som du kan bruke for å få tilnærmet lik side på alle browserene til mac og. Men så lenge eg ikkje har ein mac sjølv så er eg ikkje sikker på om den fungerer skikkeleg ved bruk av div/css.

Du kan bruke iCapture til å få deg et screenshot av hvordan siden din ser ut i Safari på Mac. Siden er for tiden sterkt belastet og er ikke Firefox-kompatibel (nok et eksempel på IEs ødeleggelse av nettet).

Lenke til kommentar

satyrium:

Reddevil: IE for mac støtter standardene bedre enn IE 6, om jeg ikke tar helt feil.

Ja, den siste versjonen har bra css støtte.

Egentleg er det bare safari som er det "store" problemet for meg. Siden du må lage ein del "fixes" får å få siden til å se lik ut der vist du bruker bare css.

 

lokaltog & jorgis:

Takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...