Gå til innhold

Runde kanter på div'en


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du sjekker http://www.averoykameratene.com/images/side_top.gif som viser at det er snakk om et bilde som igjen er referert til i http://www.averoykameratene.com/style.css.

 

Vel sånn kort fortalt så er det vel et bilde som ligger som en background i en tabell/div . I dette tilfelle har de brukt en klasse på det, og stylet dette gjennom stylesheetet, her ligger også referansen til bildet som er brukt. :dontgetit:

 

Ellers ser det ut som han som la inn innlegget før meg har 3 gode linker til deg :D

Endret av slimboy
Lenke til kommentar
Vel sånn kort fortalt så er det vel et bilde som ligger som en background i en tabell.  I dette tilfelle har de brukt en klasse på det, og stylet dette gjennom stylesheetet, her ligger også referansen til bildet som er brukt.  :dontgetit:

Ikke tabeller, men div-er

Sorry, er bare aldri at jeg bruker <div> selv, bruker kun tabeller, bare div og span i nød tilfeller. :blush:

Lenke til kommentar
Det burde vært omvendt. ;)

Hvorfor, tabeller er greie å style, og en tabell har jo også mange rader og kolonner som også kan styles, så da ser jeg ikke helt behovet for divs, men det er jo smak og behag, og når jeg først lager tabeller, ser jeg ingen vits å putte inn mer enn nødvendig :dontgetit:

Lenke til kommentar
Les tables vs. divs og kom tilbake. :)

Oki, har lest gjennom det, men ble ikke helt overbevist om at tabeller er ut.

Mener at det er CSS'n som er pointet, og ikke om det er en div eller td som refererer til denne.

 

Men, hva med trådstarter, ble han noe smartere ;)

Da harke du skjønt poenget, gutt..:)

 

Viktige poeng;

- Tabeller har aldri hatt som mening å brukes til design.

- Tabeller vil ikke bli seende like ut i alle browsere. (om vi blir kvitt alle disse utspirene som forlater IE, så kan vi kanskje bruke tabeller igjen)

Lenke til kommentar
- Tabeller har aldri hatt som mening å brukes til design.

Det kan man ikke si.

Tabeller ble godtatt av W3C i HTML3.2-spesifikasjonen, som et middel for å sette opp en side.

Litt lesestoff

Tabeller har aldri vert meint å brukast til layout/designformål.

Ja, dei var godkjente som middel å bygge sider med, men les setninga over en gang til - mitt poeng blir nøyaktig det samme. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...