DesertGlow Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 TEST: ABIT AV8: ABIT overrasker igjen Vi så forrige uke på ABITs KV8-Pro-kort for Socket 754 som først og fremst fremstod som en ekstremt god overklokker. Denne gangen har vi tatt en nærmere titt på Socket 939-versjonen av samme kort. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Godt jobbet folkens! Kan ikke få for mange tester av hovedkort her på bruket, spør du meg. :-) Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Fin test.... Liker Abit kortene, kjører selv NF7 og er storfornøyd.... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Håpløst at det kun er 2 sata kontakter på disse kortene , kjører selv med 4 satadisker så dermed er dette kortet uaktuelt . Ser feks at Asus har kommet med et nForce 3 250 kort med 6 satatilkoblinger , det begynner å ligne noe . Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Hva ble max OC av dette hovedkortet i Mhz? Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 (endret) Håpløst at det kun er 2 sata kontakter på disse kortene , kjører selv med 4 satadisker så dermed er dette kortet uaktuelt .Ser feks at Asus har kommet med et nForce 3 250 kort med 6 satatilkoblinger , det begynner å ligne noe . Dette kortet virker litt "gammelt og satt" på det området, skjønner ikke helt hva Abit tenker. Glansdagene (om det i det hele tatt har vært noen) til Via 8237 sørsiden er vel også forbi, Via/Abit burde klare å hoste opp noe bedre en dette. Edit: omformulert Endret 18. juli 2004 av el-asso Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Synd FX-prosessorene ikke er prisa like sympatisk. Er det noen mulighet for at dere kan teste Gb-LAN-kontrollerne også? Kunne være interessant å se hvor mye ressurser de krever/ legger beslag på Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Håpløst at det kun er 2 sata kontakter på disse kortene , kjører selv med 4 satadisker så dermed er dette kortet uaktuelt .Ser feks at Asus har kommet med et nForce 3 250 kort med 6 satatilkoblinger , det begynner å ligne noe . Koster ikke så enormt mye for et SATA kontroller PCI kort da Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 allså til socket 754 fins det KV8 og KV8-Pro til socket 939 fins det AV8 og AV8-Pro, har jeg rett? Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Håpløst at det kun er 2 sata kontakter på disse kortene , kjører selv med 4 satadisker så dermed er dette kortet uaktuelt .Ser feks at Asus har kommet med et nForce 3 250 kort med 6 satatilkoblinger , det begynner å ligne noe . Koster ikke så enormt mye for et SATA kontroller PCI kort da Enig, verdt å spandere på seg en disk kontroller for å få et godt hk. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 En ting jeg er bekymret for med VIA er PCI bussen demmes. Jeg har et SCSI kort som bruker store deler av PCI båndbredden, og hvis jeg sammenligner VIA KT400 med nForce2 så stinker VIA kortet Har dere gjort noen tester på hvordan PCI ytelsen er på de nye VIA chipsetene? Tror nok kanksje jeg kommer til å velge nForce3 250Gb pga bedre Gigabit Ethernet og innebygd brannmur. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Håpløst at det kun er 2 sata kontakter på disse kortene , kjører selv med 4 satadisker så dermed er dette kortet uaktuelt .Ser feks at Asus har kommet med et nForce 3 250 kort med 6 satatilkoblinger , det begynner å ligne noe . Koster ikke så enormt mye for et SATA kontroller PCI kort da Greit nok ,men hvorfor måtte kjøpe ekstrautstyr når det finns bedre kort på markede som har dette innebygd ?? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Greit nok ,men hvorfor måtte kjøpe ekstrautstyr når det finns bedre kort på markede som har dette innebygd ?? Nettopp! Liker ikke å fylle opp PCI heller. Har allerede et SCSI kort som tar opp mesteparten av båndbredden... Har bestilt meg ASUS K8N-E med nForce 250Gb nå, fra Komplett. Lenke til kommentar
Viewety Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 (endret) Noen som vet om det fungerer å bytte multiplayer på de nye ABIT AV8 kortene med A64 prosessorene ? Endret 20. august 2004 av Zipman Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 21. august 2004 Forfatter Del Skrevet 21. august 2004 Noen som vet om det fungerer å bytte multiplayer på de nye ABIT AV8 kortene med A64 prosessorene ? Nope, Abit har nå avkreftet det (les nyhet fra i går). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå