GRendal Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 hei jeg har nå mottatt min nye PC, kjøpt brukt.. den skal visst ha Audigy 2 ZS lydkort installert, men driverne som jeg lasta ned sier at de ikke er der! og jeg kan ikke se noe lydkort inni maskinen! hvordan kan jeg sjekke dette? 2. det skal visst være 250 gig harddisk, men når jeg skulle installere sletta jeg endel partisjoner. nå er det bare 1 partisjon med 14 gig og en med 30 gig. hvordan "finner" jeg igjen all hd-plassen? takker for svaR! Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 det lydkortet sitter vel i en pci port Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 det lydkortet sitter vel i en pci port Jepp har du et lydkort sitter dette i en pciport så det er ikke værre enn å åpne pc-en og se om du ser et kort i pci plassen som har lydutganger og som det står Audigy 2 ZS på. Hdd plassen finner du ut ved å formatere disken på nytt, men først ville jeg skjekket hva som står skrevet på den for å få vite den eksakte størrelsen. Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 18. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2004 ok nå sjekket jeg det ER 250 gig. men likevel hvordan frigjør jeg dette, ser bare ut som jeg har 44 gig for øyeblikket. Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 18. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2004 ok det sitter ikke noe Audigy 2 ZS lydkort i! nå skal selger få her... Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Da har du lært at du ikke skal kjøpe brukt men handle alt selv for så å sette det sammens. Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 18. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2004 jeg prøver fortvilet å få onboard lydkortet til å funke ihvertfall. men jeg får lydkontroller for multimedia ikke installert. har vært i bios og satt AC 97 lyd til auto. hva gjør jeg? ps: P4C800 deluxe hovedkort Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 (endret) På eldre Asus kort er det en jumper på hovedkortet man må flytte på for å velge mellom integrert eller eksternt lydkort (et du setter i pci-porten). Edit: Det har kanskje du også. Last ned manualen til kortet på www.asus.com og sjekk. Endret 18. juli 2004 av Apoc_ Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 18. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2004 kan jeg gjøre dette i bios? Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Du flytter ikke en jumper i bios, men fysisk på hovedkortet. Lenke til kommentar
hellfury Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 tja, litt OS avhengig hvordan du skal finne igjen plassen.. FDisk? Lenke til kommentar
insider Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 For å finne igjen den "tapte" plassen kan du bruke fdisk eller patition magic ol. program Lenke til kommentar
bengh Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Erfaring herfra: Kjøp ikke brukt uten at du har relativt god greie på PC og data !!!! Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 18. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2004 (endret) ok funnet ut av alt. han glemte det, og kjører opp med lydkortet senere i uka. har lastet ned drivere til audio. alt funker fett nå. Endret 18. juli 2004 av GRendal Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Erfaring herfra: Kjøp ikke brukt uten at du har relativt god greie på PC og data !!!! Sant det ja. Handlet på qxl kanskje? Lenke til kommentar
hellfury Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 ok funnet ut av alt. han glemte det, og kjører opp med lydkortet senere i uka. har lastet ned drivere til audio. alt funker fett nå. uhm.. du så ikke etter om maskinvaren var det når du overtok den? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 ok funnet ut av alt. han glemte det, og kjører opp med lydkortet senere i uka. har lastet ned drivere til audio. alt funker fett nå. Javel da gikk det jo bra til slutt Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 18. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2004 men gutta, nå har jeg et nytt problem: les her: http://forum.hardware.no/index.php?s=&act=...=0#entry2485637 ja jeg vet at jeg er et lite troll her på forumet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå