Gå til innhold

Trenger råd om første vannkjøling!

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med masse støy i min pc. Har en drøss av vifter og dilldall som lager bråk, og jeg kunne godt tenke meg å bli kvitt dette til fordel for en god stillegående vannkjøling. Jeg er så å si helt fersk på området, så jeg ender opp med å kjøpe et forholdsvis komplett sett.

Det jeg tenker meg er følgende: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MISTWCKIT01

+

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AC23335

+

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AC24115

Systemer som skal kjøles er:

AMD XP3000+

NB på Abit NF7 v.2.0

Sapphire Radeon 9700

Er dette en grei kombinasjon synes dere? Prisen jeg tenker meg er ca.3000,- for hele greia. Jeg veit ikke om det vil bli billigere å sette sammen deler selv, men føler meg ikke kvalifisert til å gjøre det.

Skjermkort vil antageligvis bli oppgradert etter ikke så altfor lang tid. Da til et x800 kort. Vil den blokka jeg kjøper nå passe til det? Men akkurat det er ingen hovedsak. Hovedsaken er at min pc må holde kjeft!!! Kommer sikkert til å ville prøve å klokke litt ihvertfall, men heller ikke dette er en nødvendighet!

takker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hint og råd:

- ta deg god tid når du monterer dette. fort gjort å bli ivrig første gangen man setter opp en vannkjøling. bare klør i fingrene til å få satt det igang.

- monter opp vannkjølinga di i et helt rent kabinett uten noe hardware i. ut med alt.

- etter ferdig montert kommer arbeidet med å få ut all lufta i systemet. beveg kabinettet i diverse retninger for å få ut det verste... la deretter systemet stå å spinne et døgn og sjekk etter lekasje. Lekasje er en evig PC-killer

- so.. då kan du montere HK, harddisk osv osv osv osv...

men ta deg god tid

ellers kan det varta ein dyre fornøgdelse :whistle:

edit: det siest at min radeon 9800 pro vannkjøingsblokk skal passe X800 seriene også..

dette gjenstår å bekrefte ettersom eg kun har hørt jungelord om dette.

venter på et X800XT så får eg se ka som passe

Endret av Kozesmurf
Lenke til kommentar

ettersom denne tråden handlar om mykje av det same tenkte eg at eg skulle spare folk for endå ein tråd

tenkte å kjøpe vasskjøling, maskinvara som skal kjølast er:

athlon xp 1600+ palominio kjerne

msi geforce 4 ti 4200 128MB (utan video inn)

korleis ville eit cpu+vga waterchil (med/utan antartica) vere samanlikna med dette: (vil først og fremst ha eit stillare system(skal ikkje mykje til), men vil gjerne kunne klokke litt

swiftech 6000

zalman gpu kjølar

black ice pro

papst vifte

eheim 1048

vasstank

kuriyama slange 3 meter

slangeklemmer

acfluid

glowmotion

strømningsovervaking

AS5

har planar om å kjøpe andre ting som berre den eine eller den andre har så kan like gjerne kjøpe frå begge

og nokre ekstraspørsmål:

er blokkene på databutikken.com noko særleg?

noko i utvalget som burde endrast?

korleis er evo120 samanlikna med black ice pro? kor mange watt kan evo120 fjerne?

er dette noko bruk for?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte det waterchil settet som du linker till, men jeg tok ikke dual rad, er kjempeførnøyd, musestille, og tempene er MEGET BRA. var lett å montere. Jeg brukte AS5 på alle 3 blokkene. Jeg kan garantere deg at du ikke blir skuffet. Men ta deg god tid når du montere, og husk å dytte slangene ordentlig på. ellers blir det lekk, ( dette fant jeg ut :blush: ) og test det i noen timer, og fjern eventuelt bobler i vannet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...