JuZt3r Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 (endret) Jeg fant ikke på noe bedre topic;) Men problemet er som så: etter jeg har startet mplayer et par ganger, får jeg: bash: /dev/sound/dsp: Device or resource busy dette har skjdde mange ganger, ble bare å argh når jeg ikke finner ut hva problemet er. Så jeg lurer på om noen av dere kan hinte meg til riktig retning. Distro - Gentoo Mplayer - Latest version installed: 1.0_pre5 Kernel - 2.4.26-gentoo-r3 Endret 18. juli 2004 av JuZt3r Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Antar det er dette problemt du har: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=268423 Lenke til kommentar
JuZt3r Skrevet 18. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2004 Nja, egentlig ikke det som er problemet. Jeg får bare lyd på en ting om gangen, men det er fordi jeg ikke har goddi å smekka inn alsa. Selve problemet er at mplayer dreper lyden min;) Det skjedde nå etter jeg starta mplayer 3 ganger. Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 (endret) Høres rart ut ut. Har ikke noen gode forslag. Men kan jo virke som noe buggy greier. At ikke mplayer blir helt avsluttet eller noe sånt slik at andre programmer ikke får tilgang til lyden. Endret 18. juli 2004 av fjotten Lenke til kommentar
sim Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Hva med å bare smekke inn Alsa ? Lenke til kommentar
JuZt3r Skrevet 18. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2004 kjørte aRts men jeg hadde visst unmerga den alsa fiksa problemet, i allefall så lang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå