Dj-dalby Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Jeg vil gjærne fjærne linux mandrake fra PC-en min, eneste den gjør er og tester PC-en min på alle slags måter og kommeer ikke inn i selve linux. Jeg har en oppstartsdiskett til Linux mandrake er det noen artige ting jeg kan gjøre for og åpne å se på innholdet på disken samt fjærne partisjonen og andre ting. H E L P Lenke til kommentar
jean Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 linux er for å bli ;P Prøv å boot fra en windows bootdisk, skriv: fdisk /mbr Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Hvis ikke det hjelper skal du få en kode som du skriver inn ved hjelp av et prog som heter Debug, og som sletter ALL info om disken, og skriver inn ny innfo, har selv brukt den flere ganger, sist nå i helga for å slette alle skjulte partisjoner på en bærbar. Bare si fra hvis du trenger den. Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Hvis nu ikke fdisk /mbr (den skal nu bytte ut boot record'en) skulle på noe rar måte ikke funke....så søk etter ett formatprogram som heter zap.exe...den tar en low-level format av boot sektorene, slik all info blir borte, og så er det bare å innstallere ett nytt OS :wink: Lenke til kommentar
b-real Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Quote: dudsi skrev (2002-04-23 20:22):Hvis nu ikke fdisk /mbr (den skal nu bytte ut boot record'en) skulle på noe rar måte ikke funke.... Denne rare måten kan være hvis du kjører dualboot med Linux og WinXp/Win2k med NTFS. Da vil ikke /fdisk mbr funke i det hele tatt. Det du ev. kan fjøre det, er å gå i windowsplaten, og gå i I386-katalogen og kjøre et program som heter bootfix, eller.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå