Ravn Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Noen som vet om/hvor det er mulig å få tak i gamle kongespill som "Willy Beamish", "7th Guest", "Hero's Quest 1/2/3/4" "Space Quest 1/2/3/4/5/6/7"? Savner disse perlene. Er det forøvrig noen som vet hvordan man får "Day of the Tentacle/Sam & Max" spillene til å fungere på Windows XP? Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Du må bare ha litt tålmodighet! Nært sagt alle de gamle slagerne jobbes iherdig med for å få gjort om til "XP-kompitable" versjoner!!! De som allerede er gjort slik er bla. Under a steel sky og mange flere... Så bare vent litt (muligens et år eller to?) så kommer nok enda flere... Lenke til kommentar
fenris1911 Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Eg trur du finn ein del av dei her: http://www.oldgames-fr.com/ Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 (endret) Det "gamle" Day of the Tentacle, Maniac Mansion er gjort kompitabelt til XP ved hjelp av programmet SCUMM... EDIT: Nice side, Fenris1911! Endret 18. juli 2004 av Mongo FuRY Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Jeg har Space Quest 4... yeee... Du kan kjøpe det hvis du vil ha det... Eller jeg venter til jeg er 80 år... Kanskje det kommer en manisk samler å tilbyr meg en god slup for det. Bedre sent en aldri Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Det "gamle" Day of the Tentacle, Maniac Mansion er gjort kompitabelt til XP ved hjelp av programmet SCUMM... EDIT: Nice side, Fenris1911! http://www.scummvm.org/ Funker perfekt, og man får lyd på både Sam&Max og DOTT! Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Det "gamle" Day of the Tentacle, Maniac Mansion er gjort kompitabelt til XP ved hjelp av programmet SCUMM... EDIT: Nice side, Fenris1911! http://www.scummvm.org/ Funker perfekt, og man får lyd på både Sam&Max og DOTT! Yes, på den siden kan du også laste ned noen "Oldies", absolutt verdt en sjekk Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Er også på jakt etter gamle perler, noen som har funnet: Super Cars 1 og 2 ? Wings of Fury? Motörhead? Savne, savne.. Lenke til kommentar
Gaute65 Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 (endret) Prøv the underdogs. mange gamle spill, problemet er at de fleste foregår i dos, så du trenger en emulator, eller win95 eller windows 3.11 Endret 19. juli 2004 av Gaute65 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Det andre problemet med abandonware-sider er at det finnes en organisasjon som heter IDSA. Disse jobber på oppdrag av spillutviklerne, og leter etter sider som tilbyr spillene deres for nedlasting når de egentlig ikke er abandonware. Sidene får beskjed om å gjøre om linken til en "Buy this game"-link, eller bli saksøkt. Siden de ikke tjener noenting på sånne sider, velger alle sammen å bare gjøre som IDSA sier. Dette gjør i praksis spillene fra Lucasarts, Ocean og Sierra veldig vanskelig å finne til nedlasting på store abandonware-nettverk. Og alle nevnte eventyrspill er Sierra/Lucasarts. Good luck. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå