milkwood Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Har en AMD XP 1700+ som nekter å kjøre stabilt på mer enn ca 135fsb... Går jeg over det fryses den fort. Kræsjer også når jeg kjører cpu stability test. Forslag på hva jeg kan gjøre? Den er kjølig og kald(..) Vil tro rammen ville klare såpass, selv om det er 512mb non-reg no-name ram og soyo dragon+ hovedkort (ati radeon 7500 skjermkort) forslag hva det kan være? har også prøvd skrudd opp vcore Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Jeg vil tro det er ram'en som begrenser deg. No-name betyr jo ikke akkurat kvalitet. Lenke til kommentar
GTS Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 OK...hva slags kjøling bruker du?? Som du sikkert vet, utvikler en overklokket Athlon XP en god del varme... HVis det ikke er kjølingen som er dårlig, prøv å skru opp volten ett eller to hakk... HVis ikke dette fungerer kan det hende det er RAM'en som begrenser deg ja... Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 24. april 2002 Forfatter Del Skrevet 24. april 2002 Noen som vil kjøpe ramen min =) Da regner jeg med at det er ram'en som er begrensningen. Kjører nå taisol vifte med 80x80 12dB papst vifte nå ligger tempen på 46 idle ca etter det jeg husker, men prøvde også før jeg bytta vifte (standard 60x60 vifta som fulgte med taisolen) og da var tempen på 38 idle. Samme problem da. Ellers har jeg 2 vifter bak og 2 vifter forran i kabinettet. plus at det er to vifter på psu'en. Så kabinettet og cpu er ikke for varmt. Hvor mye kan jeg sette på vcoren da? hva er maks jeg burde prøve`? er det bare å prøve seg frem? hva skjer når det blir for mye? ps. Så de nye minne brikkene til Corsair. Får stikke og kjøpe en eller to av de =) -milkwood Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå