tællekæll Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Noen med lyse bredbånd her som vet hvordan man får sett tv via pc'en? Hadde blitt lykkelig hvis noen kunne fortelle meg det... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 (endret) tv/kabel abo. fra lyse(eller andre da) + tv kort Endret 18. juli 2004 av MrLee Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 det er mulig, men er visstnok svært avansert å få til...........du må drive eindel på å lese kva slags datapakker som kjem inn på nettverket ditt tven blir streama med multicast så ein god start er å lese litt på google kva multicast er Lenke til kommentar
arildjr Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 uffda? vanskelig nei? hehe..enkleste saken i verden å se tv fra lyse på pc'en..du trenger bare 2 små programmer samt en mac adresse fra en hvilken som helst lyse tuner så funker det fett...skal drite i lyse tuneren selv og sette opp en htpc med touchscreen lcd til det formålet. Lenke til kommentar
tællekæll Skrevet 19. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2004 Var det jeg trodde. Ikke vær så hemmelighetsfull da folkens. Jeg har virkelig sett fram til det her. :pray: Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Noen som kan forklare hvordan man gjør det? Ble veldig interessert nå. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Ikke la denne tråden dø! Dette er intressant Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 det sies at dette har blitt stengt. Har programvaren som ble brukt før, men har ikke testet dette etter 01.08.05. Lenke til kommentar
melsom Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 (endret) Det virket før, med programmet VLC (www.videolan.org), men ikke nå lengre. Alle kanaler utenom NRK og TVnorge er "kodet" på ett eller annet vis. Har undersøkt pakkene på en ukryptert og en ikkekryptert kanal, å det er ingen merkbar forskjell. Står helt fast selv :s Dersom noen ville sett på dette så hadde det vært konge! EDIT: Arildjr, nå ble jeg interessert her. Hvilke to programmer bruker du? Dersom det er andre programmer enn VLC å en mac-kloner så er jeg interessert! Har selv testet å klone min tuner's mac, men uten noe hell. Noen idèer? Endret 18. desember 2005 av melsom Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Hmm... rart når både IP TV og HTPC (evt. harddiskopptakere) er "fremtiden", men de er ikke "kompatible".... Strek i regninga til lyse Lenke til kommentar
smy Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 det små¨stress men du må port litt og bruk vlc player og får en som har gjøre til vis deg konfig til vlc Lenke til kommentar
mokkel Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 jeg har også forsket litt på dette, uten å komme noen særlig vei....annet enn at det må være mulig å la seg gjøre, da lyse-dekoderen egenlig er en liten linux miniatyr pc hadde jo vært genialt å fått samme kvaliteten på en htpc Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Hmm.. leste at det var "smal sak" å bruke VLC før, men at det nå er kodet Lenke til kommentar
melsom Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Hmm.. leste at det var "smal sak" å bruke VLC før, men at det nå er kodet 5307302[/snapback] Stemmer. "Kodet". Jeg personlig tviler på at det er noe avanserte greier de har satt opp. Dekoderen er jo i seg selv en liten linux pc. Noen som har lykkes å komme inn på den via telnet/ssh/web o.l.? Noen som har funnet ut noe mere angående kodingen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå