slimboy Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Vet ikke om jeg bommer litt på kategori ol, men her er hvertfall problemet. Vi har 2 servere på jobben, server A og B. Server A(sql) generer en txt fil engang i døgnet, og lager den lokalt på A, (den kan ikke skrive den til B blir jeg fortalt av de som laget denne scheduelen) Denne txt filen blir manuelt flytter over til server B, som er en webserver. Mitt ønske er å kunne få en automatikk i dette, batch/ftp whatever, som feks kopierer denne txtfilen fra server A, og overskriver den som ligger på server B, tja engang i døgnet. Har noen noe gode råd Lenke til kommentar
Klette Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Ett lite og stygt batch script kan nok gjøre dette, hvis du før scheulda det. # Gå til mappa hvor tekst filen din ligger cd c:\din_mappe\ #lag listen over ftp commandoer som skal kjøres echo open ftp.dinserver.com 21 >> tmp echo user ditt_brukernavn >> tmp echo pass ditt_passord >> tmp echo cd din_mappe_på_ftpen >> tmp echo put txtfilendin.txt >> tmp echo quit >> tmp #Kjør ftp ftp :stmp #slette kommando lista del tmp Sikkert noen småfeil inni der, lenge siden jeg har holdt på med slik selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå