Gå til innhold

ny med overklokking. hva skal jeg gjøre ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

11,5 er nokk multiplikatoren, den kan du justere til 12 første gang og se om det blir stabilt, så øker du fsb som er den beste måten å øke ytelsen på. Dette gjør du frem til maskinen ikke vill boote, så justerer du litt ned og prøver til du finner de instillingene som er høyest og gir best ytelse og som er stabile, hvor mye du kan klokke er ikke godt å si å der må du bare prøve deg frem.

Lenke til kommentar

Er du fornuftig så blir ingen ting ødelagt, det er vel mere et spørsmål om hva som gir seg først ram eller cpu, tipper cpu. Starter ikke maskina etter diverse justeringer så ta ut bios batteriet og sett en jumper over clr cmos plassen på hk og så sett i batteri og start opp.

Endret av teknikeren
Lenke til kommentar
Er du fornuftig så blir ingen ting ødelagt, det er vel mere et spørsmål om hva som gir seg først ram eller cpu, tipper cpu. Starter ikke maskina etter diverse justeringer så ta ut bios batteriet og sett en jumper over clr cmos plassen på hk og så sett i batteri og start opp.

Tja, er i tvil om hvor fornuftig det egentlig er å overklokke med dette hovedkortet.

Kan hende at det er skjermkort, lydkort eller harddisker som gir seg først... :cry:

 

VIA KT266A chipset har ikke låsing av AGP og PCI, og støtter heller ikke FSB over 133...

Kan kanskje prøve å stille opp MP fra 11.5 til 12 eller 12.5, men prosessoren er vel låst...

:ermm:

Lenke til kommentar

har nå notert hva de forskjellige står på:

CPU: System Frequency Multiple - 12.0x

System/SDRAM Frequency Ratio - 133:133

System/PCI Frequency - 134/34

 

Ikke noe annet jeg kan stille opp ?

 

EDIT: da vil det si at 133*12=1596 ? har jeg klokka 54Mhz :p ikke en dårlig begynnelse :cry:

EDIT2: jeg har fotsatt min vandring mot 1600Mhz,

nå kjører jeg 132,25*12=1587Mhz... litt til så er jeg over 1600.. når er det på tide å sette opp til 13 på mp ?

volten står på 1,89 ifølge mbm5...

Endret av kverna
Lenke til kommentar

ligger nå å tøffer på 1643Mhz...

136.9*12=1643Mhz... røfft regna...

 

Lurer bare på, har volten på 1,75 i bios men motherboard monitor viser 1,89V...

Når er det på tide å sette opp volten ? Når systemet blir ustabilt ?

Og MP'en står på 12, kan gå til 14.. Time to do that ?

 

 

Thx, Kverna

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...