Gå til innhold

Ytelseforskjell: Celly vs P4 ?

scoot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
JA, eller du vil ikke merke forskjell hvis du bare bruker pc til å skrive i notepad men i spill vil du nok merke forskjell ja

hehe, altså, sitter i linux NÅ! Men skal jo alltid få til spill etterhvert, og det begynner virkelig og bli irriterendes i spill.. Begynte og merke det i Colin Mcrae 4 når jeg kjørte win.. Big time lag..

MEd andre ord, det er ikke penger i dass, men penger som virkelig kommer til nytte ?

Lenke til kommentar

jeg leste en artikkel på hw.no den gang jeg kjøpte min 2.0 Ghz Cel hvor de testet cel 2.0 og en P4 2.0

Ved å klokke cel til ca 3.0 Ghz lå den litt over P4 i ytelses testene... Sier noe om ytelsen ;) På den andre siden er jo Celeroner de letteste prosessorene å klokke! Med mist black silence(luftkjøling) kjørte jeg den rett opp på 3.0 uten å blunke...

så fort jeg fikser vannkjølinga tenker jeg skal få den opp til rundt 3,7 :)

Lenke til kommentar

hvis du sammenligner ytelse/pris på celly mot p4, så banker celly p4.

men så kommer det tebake te ka du ska bruka han te. du så spille vil vel merke litt forskjell, men då hadde eg bare klokka cellyen og sett ka som skjedde då, før du kjøpe P4

Lenke til kommentar

P4 er langt raskere enn Celeron, selv om du overklokker cellyen stort. jeg hadde en Celeron 2.4 som jeg kjørte på 3.6, og selv da måtte den se seg slått av en P4C 2.8 som jeg skaffet meg senere.

Problemet ditt er at du har for treg RAM til å få max ytelse ut av en P4. P4 på standard FSB-hastighet krever PC3200-RAM, mens den du allerede har er PC2100.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...