Espenevo Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Jeg trenger litt hjelp med en metode for å sette inn banner i en php-side, og lurte på om det er noen lyse hoder her som kan hjelpe meg litt. Jeg har en side som henter ut og formaterer ti artikler på forsiden, og jeg ønsker å skyte inn ett banner etter fem av disse. (Det blir symmetrisk med fem, ettersom den første artikkelen er 100% bred, resten 50%) Jeg er ikke så kjent med php, og gjør en eller annen feil. Kanskje en eller annen kunne "oversatt" dette til korrrekt php? Koden som lister opp artiklene ser slik ut: " //Lister opp artiklene på forsiden (antall styres et annet sted) include("themes/$GLOBALS[thename]/storybox.html"); } " Og etter dette vil jeg gjerne ha en teller som kan skyte inn en streng etter eksakt fem artikler: " if "antall" == '5' then banner.show(5); else <fortsett å laste artikler> " Jeg setter stor pris på all hjelp eller hint! Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 (endret) if($antall == 5 { echo $banner; } <fortsett å laste artikler> elns... EDIT: Uups, glemte en liten ) der ja Endret 18. juli 2004 av Loomy Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Versjonen til Loomy uten syntaksfeil: ( ) <?php // Tellemekanisme ($antall++;) if($antall == 5) { echo($banner); } ?> Det du trenger for at denne skal funke er da en slags tellemekanisme som økes med én før banneret skrives ut. Lenke til kommentar
Espenevo Skrevet 18. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2004 Tusen takk, da var jeg et godt skritt på vei! Da blir neste utfordring å finne en tellemekanisme. Noen som har vært borti noe sånt? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 (endret) Tusen takk, da var jeg et godt skritt på vei! Da blir neste utfordring å finne en tellemekanisme. Noen som har vært borti noe sånt? For hver loop hvor det skrives en nyhet, så bare gjør du sånn her: function PrintNyhet() { // Hente fram nyhet her.. static $antall = 0; $antall++; // Øker $antall med 1 (antall nyheter) } Forutsetter at funksjonen du bruker for å hente ut nyheter henter ut 1 og 1 nyhet og ikke alle på én gang.. Endret 18. juli 2004 av lokaltog Lenke til kommentar
Espenevo Skrevet 18. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2004 Ok, da har jeg fått den til å kjøre, men har et annet problem... stopper etter fem artikler, og jeg vil at den skal fortsette å kjøre! //Hent artikler include("themes/$GLOBALS[thename]/storybox.html"); $GLOBALS['newsstorycount']++; if ($GLOBALS['newsstorycount'] == 5 && $GLOBALS['index'] == 1) { echo pnBannerDisplay('5'); } } ... noen som ser hva som skal til for at den skal fortsette å kjøre? Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Sikker på at du ikke har en "exit();" i funksjonen "pnBannerDisplay();"? Det vil jo føre til at scriptet stopper... Lenke til kommentar
Espenevo Skrevet 19. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2004 Ja, ikke noe exit i den metoden men takk for ideen. Jeg finner sikkert ut av det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå