Malkier Skrevet 24. april 2002 Forfatter Del Skrevet 24. april 2002 § 9-1. Tele- og datatjenester omfattes ikke av denne lov. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Til MortenH: Les $8.3 i kringkastningloven en gang til. Hvis du tror at tv-kort ikke er kringkastningsmottaker, så skal du få lov til det. Men å prøve å overbevise andre om det, tror jeg du kan gi opp. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 http://www.lovdata.no/all/tl-19921204-127-008.html#8-3 Og nå var jeg så hyggelig at jeg fant fram linken til deg. redigering: Kan du prøve å holde en litt hyggeligere tone neste gang du er på tynn is? [ Denne Melding var redigert av: buskmann på 2002-04-24 19:28 ] Lenke til kommentar
geiran Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Quote: On 2002-04-24 19:23, buskmann skrev:Til MortenH: Les $8.3 i kringkastningloven en gang til. Hvis du tror at tv-kort ikke er kringkastningsmottaker, så skal du få lov til det. Men å prøve å overbevise andre om det, tror jeg du kan gi opp. Buskmann: Uten å være noe annet enn legmann på området tillater jeg meg å legge til at du bør ta hensyn til lovens fravikeliget. §1.2 sier: Tele- og datatjenester omfattes ikke av denne lov. På denne bakgrunn mener jeg det er rett å si at Tv-kort, IKKE er å regne som kringkastingspliktig selv om tuneren er å regne som kringkastingsmottaker.... Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Jeg jobber i en el-butikk og hvis vi selger f.eks en DVD spiller til en som ikke har NRK-lisens vil han få det... Alle salg blir rapportert inn til "lisens-folka" automatisk. Etter som jeg forstår er regelen at hvis du kjøper noe som kan brukes til få bilder/lyd eller du kjøper noe som forutsetter at du har TV får du lisens. (DVD, Playstation, Video). Men hvis du kjøper en tv uten tuner, vil du ikke få lisens. Hauppauge WinTV er et bra kort hvis du ikke bruker den medfølgende software. Bruk Dscaler: http://www.dscaler.org (gratis) Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Jeg er ingen jurist, jeg refererer kun det som NRK svarte da jeg spurte dem om det. Jeg har selv tv-kort, men betaler ikke lisens. Det går sikkert bra hvis kontrolløren kommer hit, for hvis han vil sjekke hvilke kabler som går inn i PC-en, så skal jeg nekte han det pga statisk elektrisitet. Og når det hvilket tv-kort man bør velge, så har jeg noen meninger. Jeg prøvde først Media Forte, men fikk bytta det pga dårlig lyd. Fikk pinnacle, men vil ikke anbefale det i kombinasjon med windows xp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå