Malkier Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Hvor bra er sånne TV kort? er det mulig og få tilnærmet klart bilde som det er på en TV? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Bildet vil bli dårligere på PC, fordi en PC skjerm er mye bedre enn et TV, og da ser du detaljer. Akkurat som film (divx f.eks) blir bedre på et TV enn en PC skjerm. Lenke til kommentar
Malkier Skrevet 23. april 2002 Forfatter Del Skrevet 23. april 2002 Barte lurte, siden jeg er inne på tanken på og selge TV`n (kun en "21" det og) og kjøpe en "21" tommers dataskjerm, og et TV kort så jeg slipper NRKS lisens helvete... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Det funker helt strøkent å se på TV altså... siden du har tenkt å bruke en 21" pc-skjerm til TV går jeg ut i fra at du ikke har tenkt å sitte "intil" skjermen, og da blir nok bildet veldig fint... hvis du har digital parabol blir vel det kanskje bedre på pc? Lenke til kommentar
Malkier Skrevet 23. april 2002 Forfatter Del Skrevet 23. april 2002 ja mulig det, noen anbefalinger på gode TV kort da? Lenke til kommentar
gotark Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 i alle fall ikke kjøp Pinnacle PCTV Rave Det har jeg og vet at det ikke er veldig bra. ATI hadde mye bra før på den fronten i alle fall, jeg vet ikke hvordan det er nå. Lenke til kommentar
Cicero111 Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Kjøp en billig sak med fjernkontroll som kan kjøre fullscreen. Lenke til kommentar
HAL2002 Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Hauppauge WinTV er meget bra databutikken.no selger slike kort. Har ett selv med fjernkontroll og det fungerer utmerket. Lenke til kommentar
mbst Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Quote: On 2002-04-23 18:24, GeeZuZz skrev:Bildet vil bli dårligere på PC, fordi en PC skjerm er mye bedre enn et TV, og da ser du detaljer.Akkurat som film (divx f.eks) blir bedre på et TV enn en PC skjerm. Hva hvis en setter ned oppløsningen så nær tv-oppløsning som mulig? Det blir vel litt kornete, men kanskje værdt et forsøk. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 nei det blir helt likt. Lenke til kommentar
sirius Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 On 2002-04-23 18:24, GeeZuZz skrev: Bildet vil bli dårligere på PC, fordi en PC skjerm er mye bedre enn et TV, og da ser du detaljer. Det blir ikke noe dårligere, heller tvert om. Kjøp et Pinnacle Pro TV-kort, det er bra. Lenke til kommentar
TheGEEK Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Kjøp et Pinnacle TV-kort (pro eller rave) og last ned Dscaler, da får du bedre kvalitet på bildet, og du slipper å bruke den dritten som følger med. Dette fungerer meget bra for meg :wink: Lenke til kommentar
frankpettersen Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 En ting å merke seg er at bildet blir mer "skarpt". Med dette tenker jeg ikke på kvaliteten (det er det delte meninger om), men at bildet blir mer "kjølig". Du får ikke den varme fargen som er typisk for de fleste vanlige TV'er. Det gjør at bildet blir mer stressende for øyet og ikke like behagelig som på tv. En annen ting å merke seg hvis du har kabel: De fleste selskapene går nå over til å sende digitalt, dermed er du avhengig av et skjermkort som kan takle disse frekvensene. I dag koster disse flesk :sad: Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Setter du oppløsningen til 800x600 og har oppdateringsfrekvens på 100HZ, vil du få et veldig bra bilde. Lisensen sliper du egentlig ikke unna, fordi den gjelder apparat som kan motta og dekode TV - signaler; slik som et TV - kort. Men det gidder du jo ikke å fortelle til lisensduden som kommer ålende. Lenke til kommentar
MortenH Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Har veldig gode erfaringer med Pinnacle PCTV Pro. Klare og fine bilder. Dette kommer jo selvfølgelig an på hvor god sendingen er i utgangspunktet også da. Når det gjelder NRK-lisens, trenger du IKKE dette ved bruk av tv-kort til pc'en. Hadde en kamerat som tok opp dette med NRK om jeg ikke husker feil. Tv-kortet går under pc-enheter og er ikke lisenspliktig (så som video, tv og ev. andre tunere). Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Feil. Nå har kameraten din fortalt deg skrøner. Kringkastingsavgiften er en offentlig avgift på linje med andre offentlige skatter og avgifter og er regulert i Lov om kringkasting, kapittel 8, vedtatt av Stortinget den 4. desember 1992. Av § 8-3, 1. ledd, går det fram at Stortinget fastsetter kringkastingsavgift for den som har kringkastingsmottaker og tilleggsavgift ved forsinket betaling. Som kringkastingsmottaker regnes blant annet fjernsynsmottaker, videospiller med mottakerdel, parabolantenne og TV-kort til datamaskin Lenke til kommentar
jlianes Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Kjøp det nye kortet til Terratec Cinergy 400. Det støtter Nicam stereo, har gode capture muligheter, avspillings mens du tar opp et prog. (F.eks, du startet å ta opp et times progam for 1/2 time siden så kan du begynne å se på det mens det fortsatt blir tatt opp. På den måten ligger du en halv time bak tv kanalen:) Det kommer i handelen i slutten av mai, begynnelsen av Juni! Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Quote: avspillings mens du tar opp et prog. (F.eks, du startet å ta opp et times progam for 1/2 time siden så kan du begynne å se på det mens det fortsatt blir tatt opp. På den måten ligger du en halv time bak tv kanalen:) har ikke alle kort den muligheten? Lenke til kommentar
Malkier Skrevet 24. april 2002 Forfatter Del Skrevet 24. april 2002 Etter det jeg vet inngår ikke Tv kort i lisensen da TELE og DATA tjenester ikke er lisensiert. Lenke til kommentar
MortenH Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Du som referer til paragrafer bør nesten sjekke de før du sier noe. Fra Forskrifter om fjernsynsmottakere, Fastsatt av styret i Norsk rikskringkasting 23. oktober 1980 med hjemmel i lov av 4. desember 1992 nr. 127 om kringkasting § 8-1 annet ledd og § 8-3 fjerde og femte ledd (gammel hjemmel: lov om kringkasting av 13. juni 1980 nr. 36 § 21 nr. 2 og § 23 nr. 3 og 4). Endret 24 jan 1984 nr. 229, 21 mars 1988 nr. 285, 22 des 1989 nr. 1273, 19 feb 1997 nr. 235. Quote: § 1. Betalingsplikt Den som har (bl.a. også den som låner eller leier) fjernsynsmottaker plikter å betale den kringkastingsavgift som til enhver tid er fastsatt av Stortinget. For videospiller kombinert med tuner (mottakerdel) skal det betales kringkastingsavgift som for fjernsynsmottaker med farge. Kvittering for betalt avgift gis ved kringkastingskort. Og jeg skulle gjerne likt å se det tv-kortet som var produsert før 1992 som de skulle hatt med i den "loven" du referer til! Dette er loven som står referert til på NRK's egne hjemmesider. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå