Gå til innhold

X800 XT PE / Vanlig XT, forskjellen?

Anbefalte innlegg

Er overbevist om at X800 XT PE er et høyere klokket kort.. Men en kompis sier at du får med en T-skjorte og noe dilldall på XT PE kortet..

Kan noen raskt si at XT PE er klokket høyere?

Har og hørt at vanlig XT bare kommer som PCIe versjon...

Endret av Gullegutt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
XT-PE og XT er samme kortet, bare at Xt-pe har med t-sjorte og mye cd'er o.l. Det er ikke klokket høyere, 100% samme kort.

Selvsagt kan visse produsenter som f.eks Gainward øke hastigheten litt p.g.a bedre kjøling. Du får kjøpt XT-PE og XT, men XT er ikke klokket lavere.

Og der har vi den "kompisen" som mener det der! Når begynte Gainward å lage ATI kort?

Lenke til kommentar
XT-PE og XT er samme kortet, bare at Xt-pe har med t-sjorte og mye cd'er o.l. Det er ikke klokket høyere, 100% samme kort.

Selvsagt kan visse produsenter som f.eks Gainward øke hastigheten litt p.g.a bedre kjøling. Du får kjøpt XT-PE og XT, men XT er ikke klokket lavere.

Og der har vi den "kompisen" som mener det der! Når begynte Gainward å lage ATI kort?

Sa ikke at gainward laget ATi kort. Forstår ikke du skal gidde og lage en tråd om dette. Du får X800XT-PE (med extra jall i retail'en) og X800XT som er 100% likt klokket PE utgaven.

edit: Post:#7 Skrevet: 18/07/2004 : 13:37

Endret av Chris88
Lenke til kommentar

Du mener vel Asus istedetfor Gainward ;)

Lenke til kommentar

Alle her er jo fullstendig på bærtur!

X800 XT PE er den eneste XT versjonen som finnes for AGP og til dags dato finnes det bare en versjon og det er AGP versjonen. PE står for Platinum Edition

Når PCI-E versjonene kommer vil det finnes både XT PE og XT, der XT er klokket litt lavere enn XT PE.

Så for å konkludere:

AGP: XT PE, eneste versjonen som finnes på markedet i dag

PCI-E: XT PE og XT versjoner.

edit:

Så trådstarter er nok den eneste som har skjønt det i denne tråden egentlig.

Endret av SBS
Lenke til kommentar
Alle her er jo fullstendig på bærtur!

X800 XT PE er den eneste XT versjonen som finnes for AGP og til dags dato finnes det bare en versjon og det er AGP versjonen. PE står for Platinum Edition

Når PCI-E versjonene kommer vil det finnes både XT PE og XT, der XT er klokket litt lavere enn XT PE.

Så for å konkludere:

AGP: XT PE, eneste versjonen som finnes på markedet i dag

PCI-E: XT PE og XT versjoner.

edit:

Så trådstarter er nok den eneste som har skjønt det i denne tråden egentlig.

Tusen takk skal du ha! :thumbup:

Lenke til kommentar

Har var det mye tull og feilinformasjon.

Det er to forskjellige kort. X800 XT og x800 XT PE. Pe står for platinum edition, og eneste forskjellen fra vanlig XT er at dette kortet er klokket litt høyere som standard. XT PE har 520Mhz core, og 560Mhz ram. Vanlig XT har 500Mhz core og 500Mhz ram. I praksis kan dette bety en foskjell på opptil 10-15% under de beste forholdene.

Når det er sagt, så er ikke x800 XT (ikke-PE) til salgs enda, og mange av XT PE kortene som selges er bare beskrevet som XT i butikkene. Disse kortene er nesten garantert XT PE, men pga. forvirring anngående navngiving så er det ikke alle som har riktig navn. Ta kontakt med butikken for å bli helt sikker, men om en butikk har en x800 XT så er det 99,9% sikert at det egentlig er en XT PE. Vanlige XT'er er nemmelig ikke tilgjengelig enda for distribusjon, sist jeg sjekket.

Jeg hører også at grunnen for at x800 XT ikke er tilgjengelig er at den ikke kommer til lages for AGP, men kun PCI-e. Dette kan jeg dog ikke bekrefte.

Håper dette hjalp.

-Stigma

Lenke til kommentar
Har var det mye tull og feilinformasjon.

Det er to forskjellige kort. X800 XT og x800 XT PE. Pe står for platinum edition, og eneste forskjellen fra vanlig XT er at dette kortet er klokket litt høyere som standard. XT PE har 520Mhz core, og 560Mhz ram. Vanlig XT har 500Mhz core og 500Mhz ram. I praksis kan dette bety en foskjell på opptil 10-15% under de beste forholdene.

Når det er sagt, så er ikke x800 XT (ikke-PE) til salgs enda, og mange av XT PE kortene som selges er bare beskrevet som XT i butikkene. Disse kortene er nesten garantert XT PE, men pga. forvirring anngående navngiving så er det ikke alle som har riktig navn. Ta kontakt med butikken for å bli helt sikker, men om en butikk har en x800 XT så er det 99,9% sikert at det egentlig er en XT PE. Vanlige XT'er er nemmelig ikke tilgjengelig enda for distribusjon, sist jeg sjekket.

Jeg hører også at grunnen for at x800 XT ikke er tilgjengelig er at den ikke kommer til lages for AGP, men kun PCI-e. Dette kan jeg dog ikke bekrefte.

Håper dette hjalp.

-Stigma

Det hjalp veldig! :)

Var nesten sikker på at eg hadde rett, men måtte få det bekrefta!

Men når det er sagt så er mitt kort klokka til 525/575 på deafult..

Eit modda X800 Pro kort..

Lenke til kommentar
Nå er jo PCI-E helt irrelevant her da siden det er liten tilgjengelighet til disse typer kort per idag. Trodde det var AGP det var snakk om her da men.. :roll

Tror ikke du var helt på limpinnen selv om du tenkte på agp eller PCI-e.

Det er nok ikkje irrelevant nei.. Du kan ikkje innrømme at du tar feil du.. uansett!

Du presterte jo å sei at PE stod for at det følger med en T-skjorte og noen CD'er-.. :no:

Lenke til kommentar
Vel, de som har mottat XT-PE versjonen har sagt at de har fått t-sjorte og mye ekslusive cd'er. Jeg visste jo ikke engang dette var innblandet med PCI-e.

Flott at du lager en hel tråd om det, istedenfor å ta et kjapt og lite søk.

Men eg hadde ikkje fått deg til å innsjå at du tok feil, med eit lite søk..! :p

No har eg fått vite deg eg vil, og takkar dei som visste dette :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...