Papirpose Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Skal nå skifte til blå LEDs i fronten av kabinettet (power- og harddrive-led). Disse skal selvsagt kobles på de gamle ledningene. Må jeg da ta hensyn til spenning og hvor mange watt de nye drar, eller er det bare tut og kjør? Lenke til kommentar
ParanoidCat Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Ta hensyn til spenning, motstand og amper. Men du bør huske på at HDD og Power-LED er forskjellige typer LED/DIODER Power-LED er LED og HDD-LED er diode. Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 23. april 2002 Forfatter Del Skrevet 23. april 2002 Ok.. sitter med de gamle i hånda nå. Ser ingen forskjell på dem. De er faktisk helt prikk like! Jeg gjør et forsøk jeg En sånn blå som jeg har funnet på Elfa koster bare 20kr allikevel. Lenke til kommentar
EC Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Quote: On 2002-04-23 18:23, simiden skrev:Ta hensyn til spenning, motstand og amper.Men du bør huske på at HDD og Power-LED er forskjellige typer LED/DIODERPower-LED er LED og HDD-LED er diode. Du er nok helt på jordet. LED står for "Light Emitting Diode". En diode er en likeretter, altså en sak som bare slipper igjennom strøm én vei. Det samme gjør LED's, men i tillegg sender de ut lys. Så nå vet du det! :smile: :smile: Når det gjelder hva en skal passe på - bare sørg for at LED'en får riktig volt. en 1,2V LED brenner fort opp hvis den får 5V. Da må det motstander til. Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 24. april 2002 Forfatter Del Skrevet 24. april 2002 Hehe takk takk Jeg stussa litt over det med dioder jeg også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå