Gå til innhold

Trenger hjelp til NOD32

Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3124

Har kjøpt antivirus programmet NOD32 online i går, å kjøpe det overnett funka veldig bra :D Men det er en ting jeg lurer på, jeg har hatt Symamantec NIS 2004 og nå aller sist AVG 6.0 free edition.

Alle disse brukte lang tid på å scanne maskinen min, Symantec brukte ca 20 min og AVG brukte ca 3 min. MEN NOD32 bruker 8 - 9 SEKUNDER hos meg, er dette normalt ?? Jeg har gått i gjennom menyene og prøvd deep scan osv, men den buker like liten tid for det.

Svar motas med takk !!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gratulerer med NOD32 :thumbup:

Hvis du ikke har så mye på harddisken så er det ikke så mye å scanne, tar kort tid da. NOD32 ER rask å scanne :yes: .

Har du mye data på harddiskene og hvor mange harddisker har du? En Local Scan skal ta alt i en fei.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
Har kjøpt antivirus programmet NOD32 online i går, å kjøpe det overnett funka veldig bra :D Men det er en ting jeg lurer på, jeg har hatt Symamantec NIS 2004 og nå aller sist AVG 6.0 free edition.

Alle disse brukte lang tid på å scanne maskinen min, Symantec brukte ca 20 min og AVG brukte ca 3 min. MEN NOD32 bruker 8 - 9 SEKUNDER hos meg, er dette normalt ?? Jeg har gått i gjennom menyene og prøvd deep scan osv, men den buker like liten tid for det.

Svar motas med takk !!

Ingen som kan hjelpe til her ?? :cry:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
Gratulerer med NOD32 :thumbup:

Hvis du ikke har så mye på harddisken så er det ikke så mye å scanne, tar kort tid da. NOD32 ER rask å scanne :yes: .

Har du mye data på harddiskene og hvor mange harddisker har du? En Local Scan skal ta alt i en fei.

Har ca 10 gig på harddisken, bruke AVG fram til i natt, og NOD32 bruker 8 - 9 sek mens AVG brukte ca 3 min på samme mengde. Har en disk på 120 gig

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Virker på meg som om at den scanner bare hovedkatalogene i windows, det går rasende fort, men AVG scannet "dypere" tror jeg. Har prøvd og forandre søkemønsteret til NOD til deepscan, men den bruker like kort tid for det.

Lenke til kommentar

10GB data på en 120GB harddisk er ingenting og det går rasende fort, det er systemfilene i Windows som somoftest blir infiserte så at det scannes der er for å finne virus så raskt som mulig.

Hvis du tar local scan så tar den alt av harddisker og sata som er på maskinen

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Jeg ser at den brukte 120 sek på den første scannen i natt, rett etter instalasjonen, nå så bruker den kun 8 - 9 sjekket akkurat nå. Og den scanner på lokal ser jeg.

Lenke til kommentar

Brukte nettopp 18 min på 4 stk 120GB harddisker med masse rot på her. Husk at NOD32 scanner på en annen måte enn Norton antivirus og sånnt, mye mere effektiv. Tror NOD32 lager en logg over filene som blir scannet så det går fortere neste gang...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Jaja, bruker den nå 8 - 9 sekunder så skal jeg ikke klage jeg altså, men det virker som ett tynt virus prog, scanner hele pc på så kort tid ?? :ermm:

Lenke til kommentar

Jeg vet at det funker ihvertfall, det er ikke dårlig bare pga at det scanner fortere, det scanner etter virus signaturer og virtuell lagring. Har kommet flere virus som har prøvd seg her i det siste, men de har blitt busted og slettet før de fikk gjort noe som helst.

Lenke til kommentar

Hvis NOD32 fant viruset, men ikke slettet det så er det din egen feil, du må jo stille det inn riktig. Du har sikkert ikke krysset av på at det skal slettes hvis den finner no under scan så du må ta clean etterpå.

Et problem kan være at Windows slenger det i søppelbøtten istedenfor å slette det, da vil det komme opp at viruset enda er der. Prøv å tømme søppla

Lenke til kommentar

Ser ut til at det ikke er rart at den ikke finner. Det er noe problem med min Win XP tror jeg. Den scanner også plutselig er den borte. Så den kommer aldri frem til "Action" oppe på menyen. Andre som har hatt dette? har en orm på maskinen som jeg fikk før jeg innstalerte NOD32

Lenke til kommentar

NOD32 lukkes ikke før du gjør det manuelt. Anbefaler deg å reinstallere den PC'en din å så legger du inn antivirus med en gang windows installasjonen er færdig. Koble fra andre harddisker som kan være infiserte til du har aktivt og riktig innstillt antivirus prog.

Å bruke clean/repair på infiserte filer hjelper skjelden, men legg det som første operasjon og hvis det ikke kan repareres så rett til delete infected file.

Lenke til kommentar

Zic0, kjører du både Norton og NOD32 på maskinen samtidig?

Det er isåfall ikke så lurt. Det blir bøttevis med konflikter og andre uforutsette problemer. Norton kan f.eks. låse tilgangen til enkelte filer for alle andre programmer.

Hvis du har fått et virus, og installerer et antivirusprogram for å fjerne det, kan du få problemer. Mange virus legger inn diverse sperrer for antivirus, og hindrer dem i å gjøre jobben sin.

En reinnstallasjon av maskinen vil selvfølgelig hjelpe, men er jo ganske drastisk.

Når det gjelder scannehastigheten til NOD32, så ER den mye raskere enn konkurrentene, men det er også fordi NOD'en bare scanner filtyper som kan ha virus i seg. Dessuten tar real-time scanneren alle forsøk på å kjøre et virus.

Tror ikke NOD32 er et "tynt" antivirusprogram, det er bare så mye mer effektivt enn de du har prøvd før.

NOD32 har ikke best score hos Virus Bulletin for ingenting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...