Roark Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Er det noen måte jeg kan regne på hvor mange Watts PSU jeg trenger, eller tar man sånt på feelingen? Har tenkt å moderat klokke opp dette: XP2800+, ulåst NF7-S v2 2x512 Kingston pc3200 value Sapphire Radeon 9600 Pro "Fireblade" 2 harddisker (+ kanskje 1 til snart) 2 optiske drev 6 vifter inkl CPU, som tilsammen trekker ca 16 watt på fullt Dette har jeg en Chieftec 360W til å trekke. Kan jeg regne med at det funker? Grenseland? Umulig? Er i såfall en Fortron/Source 400W nok, eller trenger jeg ennå mer? Takk! Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Her kan du beregne hvor mange W systemet ditt trekker. En F/S 400 holder nok i massevis, men du kan også ta en titt på Aspire 500 og 520W som de har på databutikken. Lenke til kommentar
Roark Skrevet 18. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2004 Jøss, det var en glimrende webside, takk skal du ha! Ser ut til at jeg trenger 330 watt minimum (om jeg tar i), så da kan det jo kanskje gå an å klokke litt. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 den siden er like mye til å stole på som bush.. Selv fikk jeg anbefalt 450 +, og jeg drev systemet da med en chieftec 360 Lenke til kommentar
Roark Skrevet 18. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2004 Bush Men da burde kanskje Chieftec'en min klare jobben. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Hmmm tar slikt på feelingen selv jeg, har en mist 430W som er mere enn kraftig nok til mitt bruk. Men du må tenke på at kvaliteten på oppgitte watt kan være missvisende q-tek levere 450Watts psu som yter 450W peak og ikke kontinuerlig, mist sin 430W leverer 410W kontinuerelig. Så du må være nøye med hva du kjøper av psu. Chieftec sine psuer er som regel gode. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 q-tec sine 450 w psu`er tror jeg leverer rundt 350 w kontinuerlig.. selv har jeg mist 430, og den er ypperlig.. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 q-tec sine 450 w psu`er tror jeg leverer rundt 350 w kontinuerlig.. selv har jeg mist 430, og den er ypperlig.. mist psuer er virkelig verdt pengene de er jo stille og kan levere oppgitt effekt på alle spenninger! og det er det ikke alle som gjør. Lenke til kommentar
Roark Skrevet 18. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2004 Så du må være nøye med hva du kjøper av psu. Chieftec sine psuer er som regel gode. Det var det jeg håpet på. Er tragisk blakk, og det er lite fristende å hoste opp for en ny PSU. Og må man, er det ekstra fristende å kjøpe noe billig noe -- som sikkert ikke er noe bedre enn det gamle. Dyrt å være fattig. Men NorthQ har jeg lest mye bra om... Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Northq skal vist være god og billige psuer, det er riktig det med at det er dyrt å være fattig, men også tenke over dette, det går ann å spare seg til fant også!. Lenke til kommentar
Roark Skrevet 18. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2004 Heheh, ja det er akkurat det jeg mener -- sparer inn for mye, og ender opp med å måtte kjøpe kvalitet ETTER å ha kjøpt søppel. Har hørt at NorthQ er ompakkede Fortron, men har sett bilder av innsiden på begge. NQen hadde mye mindre kjøleribber ihvertfall, så helt identiske er de nok ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå