Gå til innhold

Hvordan vite hvor mange Watt som trengs?

Anbefalte innlegg

Er det noen måte jeg kan regne på hvor mange Watts PSU jeg trenger, eller tar man sånt på feelingen?

Har tenkt å moderat klokke opp dette:

XP2800+, ulåst

NF7-S v2

2x512 Kingston pc3200 value

Sapphire Radeon 9600 Pro "Fireblade"

2 harddisker (+ kanskje 1 til snart)

2 optiske drev

6 vifter inkl CPU, som tilsammen trekker ca 16 watt på fullt

Dette har jeg en Chieftec 360W til å trekke.

Kan jeg regne med at det funker? Grenseland? Umulig?

Er i såfall en Fortron/Source 400W nok, eller trenger jeg ennå mer?

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm tar slikt på feelingen selv jeg, har en mist 430W som er mere enn kraftig nok til mitt bruk. Men du må tenke på at kvaliteten på oppgitte watt kan være missvisende q-tek levere 450Watts psu som yter 450W peak og ikke kontinuerlig, mist sin 430W leverer 410W kontinuerelig.

Så du må være nøye med hva du kjøper av psu. Chieftec sine psuer er som regel gode.

Lenke til kommentar
Så du må være nøye med hva du kjøper av psu. Chieftec sine psuer er som regel gode.

Det var det jeg håpet på. Er tragisk blakk, og det er lite fristende å hoste opp for en ny PSU. Og må man, er det ekstra fristende å kjøpe noe billig noe -- som sikkert ikke er noe bedre enn det gamle. Dyrt å være fattig.

Men NorthQ har jeg lest mye bra om...

Lenke til kommentar

Heheh, ja det er akkurat det jeg mener -- sparer inn for mye, og ender opp med å måtte kjøpe kvalitet ETTER å ha kjøpt søppel.

Har hørt at NorthQ er ompakkede Fortron, men har sett bilder av innsiden på begge. NQen hadde mye mindre kjøleribber ihvertfall, så helt identiske er de nok ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...