Gå til innhold

Ms-dos-ledetekst

Orjanp

Anbefalte innlegg

Hvordan kan jeg få muligheten til å skrolle i ms-dos-ledertekst. Jeg har win me. Hvis jeg f.eks. skriver dir og mappen inneholder mye, så vil jeg ikke kunne se alt fordi endal forsvinner oppover. Hva kan jeg gjøre for at jeg skal kunne lese alt(Vet at man kan skrive dir/p, men det er ikke det som er poenget, dir er bare et eksempel).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Ola PeK skrev (2002-04-23 18:20):

Hmm, er ikkje sikker på WinMe, men reknar med det går an der og:

Trykk 'properties' under høgreklikkmenyen for programlinken, gå på 'layout' og øk 'screen buffer size', til feks. 100 (25 er default).

Jeg fant ikke noe som liknet dessverre.

Lenke til kommentar

Quote:

aurstad skrev (2002-04-23 18:24):

du kan jo åpne ms-dos ledetekst i et vindu istedet for i full-skjerm og scrolle med scroll-baren

Kjører der i et vindu. Det er ikke noen scroll bar der. Mener det finnes i w2k, men ikke i ME.

Tanken var å kunne kjøre java programmer i vinduet og få lest hele utskriften hvis den er lengere enn det vinduet er. Det e ikke aktuelt å legge til et vindu i java der programmet kjøres.

Lenke til kommentar

Quote:

alaruz skrev (2002-04-24 07:52):

kan man bruke Shift+(pageup&pagedoen i dos?

Går i Linux,... vet ikke om det er en basic kommando eller ei,.. men det funker oss meg og jeg liker det,....

Det funker ikke i ms-dos.

Hvis det var litt uklart. Jeg ønsker en mulighet til å kunne scrolle i ms-dos vinduet. At man kan bruke forskjellige kommandoer for å se hele utskriften er jeg klar over.

Spørsmålet er vel kanskje om det er mulig i ME versjonen. Går i w2k i alle fall tror jeg.

Takker for all hjelp for øyeblikket selv om jeg ikke er kommet veldig mye nærmere en løsning, det dukker sikkert opp noen etterhvert. :smile:

Lenke til kommentar

En kompis av meg fikk det til en gang har jeg forstått,...

Men han måtte hente ned et tileggs program,..

Sansynligvis kun en exe fil som i tillegg sikkert er litt primitiv å bruke,...

Har ikke URL,...

Men om du googler så finner du nok noe,... :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-24 09:41, Cyrus skrev:

Funker i:

NT4.0, WIN2K og WINXP

Funker ikke i:

WIN95, 98 ,Me

/cyrus

Riktig.

cmd.exe og command.com som er standard på NT og slikt gir deg muligheten, men ikke den command.exe som finnes på 9x kjernen. Det som imidlertid finnes er emulatorer, som jeg selv har brukt ved java kompilering og slikt, hvor feilmeldinger jo ofte forekommer. Lastet ned en i sommer som gav noenlunde den samme funksjonen som cmd.exe, men husker ikke hva den heter (har den ikke lenger) Søk litt på google etter command promt emulator eller noe..

Sleng gjerne inn en post hvis du finner noe som er ok

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-24 09:50, alaruz skrev:

En kompis av meg fikk det til en gang har jeg forstått,...

Men han måtte hente ned et tileggs program,..

Sansynligvis kun en exe fil som i tillegg sikkert er litt primitiv å bruke,...

Har ikke URL,...

Men om du googler så finner du nok noe,... :smile:

4DOS muligens?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...