Orjanp Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Hvordan kan jeg få muligheten til å skrolle i ms-dos-ledertekst. Jeg har win me. Hvis jeg f.eks. skriver dir og mappen inneholder mye, så vil jeg ikke kunne se alt fordi endal forsvinner oppover. Hva kan jeg gjøre for at jeg skal kunne lese alt(Vet at man kan skrive dir/p, men det er ikke det som er poenget, dir er bare et eksempel). Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Hmm, er ikkje sikker på WinMe, men reknar med det går an der og: Trykk 'properties' under høgreklikkmenyen for programlinken, gå på 'layout' og øk 'screen buffer size', til feks. 100 (25 er default). Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 du kan jo åpne ms-dos ledetekst i et vindu istedet for i full-skjerm og scrolle med scroll-baren Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Såvidt jeg vet, kan man ikke scrolle i ledetekst. Bruk heller gode gamle DOS kommandoer. Dir /p f.eks. evt dir /w . Lykke til! Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 23. april 2002 Forfatter Del Skrevet 23. april 2002 Quote: Ola PeK skrev (2002-04-23 18:20):Hmm, er ikkje sikker på WinMe, men reknar med det går an der og:Trykk 'properties' under høgreklikkmenyen for programlinken, gå på 'layout' og øk 'screen buffer size', til feks. 100 (25 er default). Jeg fant ikke noe som liknet dessverre. Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Hva med <kommando> |more Da får du opp en og en skjerm... Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 23. april 2002 Forfatter Del Skrevet 23. april 2002 Quote: aurstad skrev (2002-04-23 18:24):du kan jo åpne ms-dos ledetekst i et vindu istedet for i full-skjerm og scrolle med scroll-baren Kjører der i et vindu. Det er ikke noen scroll bar der. Mener det finnes i w2k, men ikke i ME. Tanken var å kunne kjøre java programmer i vinduet og få lest hele utskriften hvis den er lengere enn det vinduet er. Det e ikke aktuelt å legge til et vindu i java der programmet kjøres. Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Hmm, ja du hadde rett....satt på w2k-maskin da eg skreiv det forrige innlegget mitt. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Du kan også skrive "dir >dir.txt" da lages en fil ved navn dir.txt som du kan gå inn og kikke i. Ganske praktisk ved f.eks dir/s da du kan søke i teksten senere. Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 kan man bruke Shift+(pageup&pagedoen i dos? Går i Linux,... vet ikke om det er en basic kommando eller ei,.. men det funker oss meg og jeg liker det,.... Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 24. april 2002 Forfatter Del Skrevet 24. april 2002 Quote: alaruz skrev (2002-04-24 07:52):kan man bruke Shift+(pageup&pagedoen i dos?Går i Linux,... vet ikke om det er en basic kommando eller ei,.. men det funker oss meg og jeg liker det,.... Det funker ikke i ms-dos. Hvis det var litt uklart. Jeg ønsker en mulighet til å kunne scrolle i ms-dos vinduet. At man kan bruke forskjellige kommandoer for å se hele utskriften er jeg klar over. Spørsmålet er vel kanskje om det er mulig i ME versjonen. Går i w2k i alle fall tror jeg. Takker for all hjelp for øyeblikket selv om jeg ikke er kommet veldig mye nærmere en løsning, det dukker sikkert opp noen etterhvert. :smile: Lenke til kommentar
Cyrus Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Funker i: NT4.0, WIN2K og WINXP Funker ikke i: WIN95, 98 ,Me /cyrus Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 En kompis av meg fikk det til en gang har jeg forstått,... Men han måtte hente ned et tileggs program,.. Sansynligvis kun en exe fil som i tillegg sikkert er litt primitiv å bruke,... Har ikke URL,... Men om du googler så finner du nok noe,... :smile: Lenke til kommentar
joac Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Quote: On 2002-04-24 09:41, Cyrus skrev:Funker i:NT4.0, WIN2K og WINXPFunker ikke i:WIN95, 98 ,Me/cyrus Riktig. cmd.exe og command.com som er standard på NT og slikt gir deg muligheten, men ikke den command.exe som finnes på 9x kjernen. Det som imidlertid finnes er emulatorer, som jeg selv har brukt ved java kompilering og slikt, hvor feilmeldinger jo ofte forekommer. Lastet ned en i sommer som gav noenlunde den samme funksjonen som cmd.exe, men husker ikke hva den heter (har den ikke lenger) Søk litt på google etter command promt emulator eller noe.. Sleng gjerne inn en post hvis du finner noe som er ok Lenke til kommentar
BBC Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Quote: On 2002-04-24 09:50, alaruz skrev:En kompis av meg fikk det til en gang har jeg forstått,...Men han måtte hente ned et tileggs program,..Sansynligvis kun en exe fil som i tillegg sikkert er litt primitiv å bruke,...Har ikke URL,...Men om du googler så finner du nok noe,... :smile: 4DOS muligens? Lenke til kommentar
tibbs Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Søk på nettet etter et knøttlite program som heter list.com Perfekt til å bla og scrolle i dos med. Har brukt det selv siden "dosen's" dager. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 24. april 2002 Forfatter Del Skrevet 24. april 2002 Quote: ueland85 skrev (2002-04-24 10:16):Page Up & Page Down Ikke i win ME Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 kan vel bare bruke hjelp kanppen?, winme he vell en forklaring på alt? GatesKnowsBest.. Lenke til kommentar
airguard Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 dir /p da får du side for side og kan bruke page down for go scrolle deg ned. AG Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå