Gå til innhold

Får cyclic redundancy error på brente DVD plater.

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg nettop en NEC ND-2510A dvd brenner, og samtidig kjøpte jeg 2x 50 pack (på tilbud til 315,- per 50 pakke) med samsung dvd+r spindel, alt fra psdata.

Å siden jeg fikk den opp å kjøre har jeg prøvd å brenne ut data filene mine.

Selve brenninga går fint (har brent med både nero 5, nero 6, og alcohol 120%), men da jeg sjekker dvd-ene med programmet cdcheck etterpå i dvd brenneren (siden brenneren er den eneste som kan lese av dvd+r platene), finner programmet ut at mange av filene på dvd-en er korupte; får melding om cyclic redundancy error.

Har til nå brent ut 5 dvd-er, men alle har cyclic redundancy error-er.

Hadde lest at samsung dvd+r spindel pakkene skulle være gode.

Sjekket dvd-en med dvd identifier, og den sier at dvd-ene er av typen optodisc.

Jeg fatter ikke hva problemet er, er det trolig platene eller er det dvd brenneren?

Litt dritt hvis jeg sitter med nesten 100 ubrukelige dvd+r plater. ( begynner å bli litt lei av alt som har med pc generelt, så j*vla mye mas)

EDIT:

Nå fikk jeg testet med en samsung dvd-rw, også av merket optodisc (fra psdata), og nå ble dvd testen etter brennening gjennomført uten at det ble funnet noen feil.(skal også sjekke ut med en verbatim dvd+rw plate senere for å se om d er + den ikke liker)

Er det muligens dvd+r brenneren ikke liker, eller er det trolig bare et dårlig parti dvd plater jeg har fått?

Dvd+r platene ble desuten også brent på 4x (da de skulle støtte dette), mens dvd-rw platen ble brent på 2,4x , da d var max write speed på den.

Extra Info:

Dvd+r platenes error-er ligger desuten ytterst/tilslutt på platen. Dette var lett å se ved at alle CR-erroren ble funnet da disc checkeren var på 98/99 %, og også da jeg skulle kopiere filer fra dvd-en til hd, klikket først overføringen da det nærmet seg under et halv minutt igjen av kopieringstiden.

Endret av Nutcracker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm...

Optodisc er etter min(og mange andres mening) møkkaplater. Jeg kjøpte 50 stk That's Write DVD+R på Komplett. Det var også Optodisc, og jeg fikk også problemer med platene. Da jeg brant DVD-filmer, hakket platene mot slutten. Jeg leste en del om Optodisc, og det var ikke positiv lesning

Se blant annet denne tråden på forumet Link

Jeg fant ut at platene faktisk funket dersom jeg brant på 2.4X på min Nec 2500A.

Kjøpte etter dette 50 Verbatim DVD+R plater. Ingen problemer overhodet. Dersom du har en uåpnet spindel med Optodisc plater, ville jeg sendt dem i retur(dersom du er innenfor angrefristen).

Lenke til kommentar

Hvis Samsung nå er Optodisc så er de IKKE bra plater lenger!!!

Samsung var tidligere BeAll (Trodde de var BeAll enda) som er bra plater.

Men hvis de nå er optodisc så er nok det grunnen til at de virker dårlig - med andre ord - Styr unna disse platene!

Reklame on

Bedre å kjøpe plater hos noen som oppgir hvilken produsent platene kommer fra - slik som Norwaydisc.no - da vet du ihvertfall hva du får :D

/Reklame off

Lenke til kommentar

Pokker. Bare for et par uker siden var det BeALL jeg fikk fra PSData. Da var det slutt på å kjøpe Samsung også. Nutcracker: Reklamer på platene. De virker jo rett og slett ikke. Ingen vits i å skulle akseptere å betale for søppel.

Lenke til kommentar
Hvis Samsung nå er Optodisc så er de IKKE bra plater lenger!!!

Samsung var tidligere BeAll (Trodde de var BeAll enda) som er bra plater.

Men hvis de nå er optodisc så er nok det grunnen til at de virker dårlig - med andre ord - Styr unna disse platene!

Reklame on

Bedre å kjøpe plater hos noen som oppgir hvilken produsent platene kommer fra - slik som Norwaydisc.no - da vet du ihvertfall hva du får :D

/Reklame off

Jepp, PsData selger nå Samsung plater (+R) som identifiseres som Optodisc. Grr. Jeg fikk en coaster etter å ha brent ca. halve spindelen. Jeg tok da og klippet litt i den. De to lagene satt ikke særlig godt sammen. De er også veldig lette å ripe på undersiden. Hvilket merke skal jeg nå kjøpe? Har en Plextor PX708.

Lenke til kommentar

har samme problemet med noen that's write plater på NEC ND2500A.

fikk cyclic redundancy error når jeg skulle teste den (med dvd-brenneren) etter at jeg hadde brent den..

det mystiske er at platene virket fint på mange andre maskiner med vanlig DVD-leser.

Lenke til kommentar
har samme problemet med noen that's write plater på NEC ND2500A.

fikk cyclic redundancy error når jeg skulle teste den (med dvd-brenneren) etter at jeg hadde brent den..

det mystiske er at platene virket fint på mange andre maskiner med vanlig DVD-leser.

Helt vanlig - NEC ND-25x0A er dårlige lesere. Derfor vil til og med litt dårlige plater skape problemer ved tilbakelesing. Samme platene kan virke helt ok i andre og bedre lesere.

Men at de er ulesbare i NEC'en er uansett et tegn på at platene ikke er spesielt bra...

Lenke til kommentar

Prøvde å brenne på 2.4x for å se om det ville hjelpe, men nei da.

Har heller ikke mulighet til å lese platene med noe annet enn brenneren, da samsung pc dvd spilleren min ikke støtter dvd+r (tror den klarer minus) og det samme gjelder for samsung dvd spilleren i xbox-en min.

Kjøpte dvd+r først og fremst for at de var på tilbud, men også fordi jeg har lest at de skulle ha mindre problemer enn dvd-r. ( og det burde de, da dvd+r er et nyere format enn dvd-r)

Men det ser ut som om jeg må sende de tilbake til psdata , og kreve pengene igjen. Og heller kjøpe Verbatim DVD-r fra nå av. (250,- for 25pakk spindel på elkjøp)

Lenke til kommentar
Prøvde å brenne på 2.4x for å se om det ville hjelpe, men nei da.

Har heller ikke mulighet til å lese platene med noe annet enn brenneren, da samsung pc dvd spilleren min ikke støtter dvd+r (tror den klarer minus) og det samme gjelder for samsung dvd spilleren i xbox-en min.

Kjøpte dvd+r først og fremst for at de var på tilbud, men også fordi jeg har lest at de skulle ha mindre problemer enn dvd-r. ( og det burde de, da dvd+r er et nyere format enn dvd-r)

Men det ser ut som om jeg må sende de tilbake til psdata , og kreve pengene igjen. Og heller kjøpe Verbatim DVD-r fra nå av. (250,- for 25pakk spindel på elkjøp)

Det finnes jo alternative merker til Verbatim da - som er bra og som er rimeligere ;)

For eksempel våre (www.norwaydisc.no) eProformance DVD-R og DVD+R til 149,- for 25 stk.

Lenke til kommentar

Hmm. Har alle som har kjøpt disse platene fått Optodisc-media?

Jeg bestilte også en 50-pak av disse Samsung platene som var på tilbud på PS forrige uke. MEN ordren er ikke sendt ennå, ettersom jeg samtidig bestilte noe som ikke var på lager. Jeg bør altså fjerne DVD-pakka fra ordren?

Det er jo selvsagt uholdbart å selge 4x media som ikke kan brennes på 4x uten at datakorrupsjon forekommer. Ser nå at prisen bare har steget 30kr siden spindelen var på tilbud, kan det ha noen sammenheng med overgang til billigere (og mindre bra) media fra annen produsent?

Lenke til kommentar
Ser nå at prisen bare har steget 30kr siden spindelen var på tilbud, kan det ha noen sammenheng med overgang til billigere (og mindre bra) media fra annen produsent?

Høyst sannsynlig det ja :yes::yes:

Fint for oss (Norwaydisc) at slikt skjer - folk får øynene opp og handler heller der de på forhånd vet hva de får :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...