Gå til innhold

Noen som har Sony DCR PC330?

Anbefalte innlegg

Hei dere

Har lånt hjem en Sony 330 for å sammenligne med Panasonic MX500.

Jeg har såvidt prøvd Sonyn, men da jeg skulle spille av opptak tatt i widescreen, ble jeg mildt sagt forbløffet :no: , Panasonicen klarer widescreen som den skal, har en Philips 32 widescreen som omstiller automatisk alt etter 4:3 eller 16:9, men sonyen ga crupped bilder som ikke var noe særlig å se på, TVn stillte seg på "atuomatisk" hverken 4:3 eller 16:9.

Noen som har peiling på dette? kan det være en innstilling som jeg ikke har gjort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg eier 330 kamera og gjorde lignende test. Da jeg satte den til 16:9 skjedde akkurat det jeg forventet.

Bilde ble lavere, men bredere. Mao, du så minder over og under, men mer på sidene.

Har du prøvd å tvinge TVen til å gå i 16:9 format for å se at dataen er der. Det at TVen ikke stiller seg automatisk er jo ikke Kamera sin feil.

Jeg har prøvd å finne ut på nette, men kan du bekrefte at Panasonicen har native 16:9 format, og ikke "jukse" format. Jeg kjenner ikke det kamera så godt, men jeg vet Sonyen har det nativ.

AKIRA

Lenke til kommentar
Jeg har prøvd å finne ut på nette, men kan du bekrefte at Panasonicen har native 16:9 format, og ikke "jukse" format. Jeg kjenner ikke det kamera så godt, men jeg vet Sonyen har det nativ.

Det er "jukse" format.

Dette er tatt utfra testen i Camcorder:

"Widescreen The PV-DV953 contains two widescreen shooting modes. The first just letterboxes the image with two black bars at the top and the bottom of the image. The second option stretches the picture to maximize resolution. It's nice because you can shoot 16:9 but not loose pixels - however unlike the higher end Sony 2003 models the picture shows up as stretched in the viewfinder."

Lenke til kommentar

AKIRA

Du hadde rett, med sonyen måtte jeg tvinge TVn manuelt til widescreen, når jeg tenker tilbake, så hadde jeg dette problemet med en DVD spillern også .

Sparchy

Hva angår widescreen funksjon på MX500 så er den akkurat som på 330, jeg har ikke sammenlignet de mye,men til nå kan jeg ikke se noen forskjell på de i 16:9 mode.

Jeg har nettopp tatt hjem 3330 , så jeg har ikke rukket å teste de noe særlig

Lenke til kommentar
AKIRA

Du hadde rett, med sonyen måtte jeg tvinge TVn manuelt til widescreen, når jeg tenker tilbake, så hadde jeg dette problemet med en DVD spillern også .

Sparchy

Hva angår widescreen funksjon på MX500 så er den akkurat som på 330, jeg har ikke sammenlignet de mye,men til nå kan jeg ikke se noen forskjell på de i 16:9 mode.

Jeg har nettopp tatt hjem 3330 , så jeg har ikke rukket å teste de noe særlig

Problemet? wtf?

Liker du kanskje ikke ekte widescreen?

Lenke til kommentar

Å jo da jeg skjønte hva du mente... du liker ikke at signalene fra pc 330 er ekte widescreen siden du ikke gidder å endre visningsformatet på tv'en... du er bare lat

Edit: uansett er dette en sak om fjernsynet ditt og ikke kameraet, det forstod du nok ikke. Fjernsynet mitt takler widescreen signal helt fint og stiller om.

Endret av GolfBag
Lenke til kommentar
Å jo da jeg skjønte hva du mente... du liker ikke at signalene fra pc 330 er ekte widescreen siden du ikke gidder å endre visningsformatet på tv'en... du er bare lat

Edit: uansett er dette en sak om fjernsynet ditt og ikke kameraet, det forstod du nok ikke. Fjernsynet mitt takler widescreen signal helt fint og stiller om.

Hvorfor gjør du dette? Det er åpenbart for alle her hva problemet gikk ut på. Dette du har gjort nå er hva som skjer med alt for mange poster. Noen føler for å si noe bare for å høre sin egen stemme. Du har ikke tilført denne diskusjonen noe verdifult, du har ikke hjulpet trådstarter.

Heller tvertimot, og det med viten og vilje.

Nestegang du poster så ha noe konstruktivt å si, og følg trådens utvikling. Tema du bringer opp var ikke under debat da du postet.

Ha en fin sommer.

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...