-Pondus- Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Hvor står serienummeret på D70? Finner ikke noe på kameraet eller i pakken? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Skal stå på garantilappen (den som fulgte med i selve esken, og skal være fylt ut og stemplet av butikken). Ellers skal det stå ett sted på selve esken, og tror du finner det på undersiden av selve kameraet. Kan være vanskelig å se ettersom det ikke er skrevet, men prentet inn i selve kamerahuset. Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Jeg kjøpte mitt kamera i Hong Kong og har fått med to gule garantilapper, et for kameraet og et for objektivet. Det står ikke merket med SN eller Serial no. eller lignende på disse, det står kun No. / Nr. etterfulgt av et syvsifret tall. Denne tallrekken stemmer overens med en tallrekke som finnes under kameraet, rett ved siden av batteriluken, men da jeg skulle registrere mitt kamera hos Nikon Europe for å kunne laste ned f.eks firmware så får jeg bare opp at serienummeret ikke er gyldig. Så jeg lurer jo da fælt på om dette virkelig er serienummeret? Lenke til kommentar
lobster Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Det kan ha sammenheng med at de har delt inn kameraene i soner. Prøv å last ned fra den amerikanske siden. (det har vært diskutert på dette forumet før hvor du finner firmware) Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Jeg kjøpte mitt kamera i Hong Kong og har fått med to gule garantilapper, et for kameraet og et for objektivet. Det står ikke merket med SN eller Serial no. eller lignende på disse, det står kun No. / Nr. etterfulgt av et syvsifret tall. Denne tallrekken stemmer overens med en tallrekke som finnes under kameraet, rett ved siden av batteriluken, men da jeg skulle registrere mitt kamera hos Nikon Europe for å kunne laste ned f.eks firmware så får jeg bare opp at serienummeret ikke er gyldig. Så jeg lurer jo da fælt på om dette virkelig er serienummeret? Dette syvsifrede tallet er serienummeret. Men dette er ikke registrert i Europa, og er derfor ikke gyldig her. Du må muligens gå inn på Nikon sin side i Asia for å få gjort dette. Lenke til kommentar
-Pondus- Skrevet 18. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2004 Da fant jeg det og har nå registrert kameraet. Glad jeg kjøpte i Norge,full garanti! Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Det kan ha sammenheng med at de har delt inn kameraene i soner. Prøv å last ned fra den amerikanske siden. (det har vært diskutert på dette forumet før hvor du finner firmware) Firmware er greit, den har jeg lastet ned fra amerikanske sider ved å benytte linker her på forumet (oppdatering gikk greit). Men jeg ville senest i går gjerne laste ned en demo av Nikon Capture for å se om dette er noe å bruke pengene på, men fikk ikke lastet ned uten at kameraet er registrert. Skal prøve på de amerikanske eller asiatiske websidene i kveld. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå