Gå til innhold

system clock overklokking, hva kan skje

Anbefalte innlegg

Vel her er jeg med et lite problem, har en xp1800 på et KG7 hovedkort. Jeg kjørte den som en xp2000 lenge ved og sette opp system clocken til 144 og den kjørte dønn stabilt, så i et lurt innfall fant jeg ut og teste den på 150. Etter det så har diverseting skjedd.

For det første så ville ikke maskinen starte på den klokken win xp hang seg i startupen.

Klokka den ned igjen og det gikk bra, men dagen etterpå når jeg skulle slå på PC-en ville den ikke. Slo på power og alle viftene netverkskort og vifta på skjermkortet startet. Men ikkeno bilde på skjermen (hørte hd også). Trykka reboot noen ganger og plutselig så kom den, gjorde ikkeno annet en og trykke reset knappen. Dagen etterpå gjenntok det samme seg så jeg begynte og feilsøke ved og flytte komponenter over på den andre maskinen her. Gfx kort, skjerm funka begge deler på den maskinen og satt inn min gammle amd prossessor uten noen effekt. Men fortsatt ingen løsning, så etter 20 reboot forsøket så spretter den opp på skjermen igjen.

Det jeg lurer på om noen her har peiling eller er villig til og komme med forslag hva som kan ha skjedd og om mit dumme overklokkings stunt er grunnen. Og hva som må til for og fikse det.

PC-en er som følger:

Chieftec dragon /340W

Hansol 900p

Abit KG7

amd xp1800+ + taisol vifte

TwinMos 2 x 256mb ddr2100

Creative GF2 gts

3com etherlink xl

soundblaster 5.1 live

30gb WD 7200rpm hd

takker på forhånd om alle gode råd

btw når først PC-en starter er den stabil i det uendlige, kan la den stå på i 20 timer uten problemer, er først når jeg slår den helt av at problemet kommer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror at å resette bios vil funke for deg.

jeg hadde et abit-hk for lenge siden, og under en flashing av bios, gikk strømmen i huset! FA*N var jo første tanke som slo meg. trykte power-knappen, maskinen startet. jes. win98 loadet, og alt funket helt fint. slo av maskinen. skulle jo bruke den dagen etterpå også, men da nektet den å starte. el, den startet, men det kom ikke noe pip, og ikke noe skjermbilde. trykket resett. 1 gang. 2 ganger. begynte å svette litt. 3 ganger. etter å ha resettet 4. gangen gav jeg opp. jeg dro strøm-kontakten ut fra veggen, og trykket på power knappen igjen. cd-rom+brenner blinket en gang. inn igjen med strømkabel, be stille bønn, og joda. der kom pip og skjermbilde. fikk tilslutt oppdatert bios og da funket alt som det skulle.

prøv det tricket med å trekke ut strømkontakten fra veggen, skru på maskinen, inn med strømmen igjen.

resetting av bios (regn med at du må flytte på cmos-jumperen) vil nok ordne problemet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...