Gå til innhold

Mystisk muse- og tastaturproblem...? Hjelp!

Anbefalte innlegg

Sitter nå med en pc til noen bekjente av meg. De har i lengre tid hatt problemer med at tastatur og mus fryser, og det er umulig å få dette i gang igjen før de slår av og på maskinen på den gale måten. De har forsøkt å skifte fra tastaturet og musen som fulgte med til en logitech desktop uten at det har hjulpet (alt har vært trådløst).

Jeg har tatt med pc'en hjem til meg, og klarer ikke å få frem feilen. Har tatt en grundig sjekk av systemet, virussøk, sjekket etter div malware, plugins osv uten å finne noe mystisk. Det eneste jeg finner som jeg ikke kjenner til er et program som heter GoToMyPC4.0...

Kan det være lokale problemer i forhold til trådløst tastatur og mus? :hmm:

Er det noen der ute som har noen tips, evt erfaringer fra noe liknende?

Alle tips, om enn vage mottas med takk - mange av dem :-)

Endret av fredonor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et noe lignende problem med mitt Logitech Cordless Deluxe-sett. Plutselig hører jeg den "USB-frakoblet"-lyden, og noen sekunder senere hører jeg "USB-koblet"-lyden - da fungerer også mus og tastatur igjen.

Mange har hatt dette problemet, men ingen klarer å løse det, selv ikke Logitech.

I ditt tilfelle kan det være noe i nærheten som forstyrrer radiosambandet med mus og tastatur. Prøv å ta med maskinen et annet sted.

Lenke til kommentar

Sitter som sagt på et annet sted med den nå, og klarer ikke å fremprovosere feilen. Har riktignok koblet mitt tastatur til ps2-utgangen. Er ikke sikker på om eierene av pc'en har pleid å koble til på usb eller ps2, men jeg tror de har brukt ps2...

Lurer også på om det kan være noen forstyrrelser...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...