Phyltre Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Heisann ... Er en ting jeg lurer på. Jag har en kamerat som har en eldre pc som han vil oppgradere og for å gjøre det billigst mulig så vil han kun oppgradere skjermkort og cpu.. Han har ett Msi hk med bx 440 chipsett som egentlig er ett slot 1 hk med slotkonverter med en fcpga celeron 500 cpu kortet har for øvrig agp port så oppgradering av skjermkort er greitt nok .... Spørsmålet er som følger kan kameraten min sette i en fcpga2 1.3 ghz cpu ? er fcpga og fcpga2 kompatible ?? eller må fyren også handle nytt hk ? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 for fcpga2 må du ha ein spessiell konverter eller nytt HK :/ Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 23. april 2002 Forfatter Del Skrevet 23. april 2002 Hva er egentlig forskjellen på fcpga2 og fcpga da ?? kammisen min har ett SLOT 1 kort med slotkonverter kort og kjører med en fcpga 500 mhz celeron nå ..... Jeg spør igjen kan man sette en fcpga2 cpu i en slik slotkonverter ??? Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Du kan bruke en spesiell slotkonverter. Den heter PowerLeap. Men å kjøpe den + en fcpga2 cpu blir like dyrt som å kjøpe et nytt hk og en fcpga2 cpu. Eneste plassen jeg kan tenke meg at det lønner seg, er hvis du har noe "ferdigsydd" som ikke kan byttes hovedkort på. Den vennen din har kan sannsyligvis ikke brukes, siden den er laget for FCPGA. Poenget med denne spesielle slotkonverteren er at den kan gi mye lavere spenning enn de gamle fcpga konverterene. Forskjellen ligger vel først og fremst i hvilken str. de produseres. Mens FCPGA cpu'er ble laget med 0,18micron(?) så er vel Fcpga2 0,13. De fleste p3 fcpga2 modellene har også 512kb l2 cache (lages også med 256kb). Gamle coppermine har 256kb. Har også hørt at kjernen i Tualatin (som er kodenavnet til P3 fcpga2) er laget av platina, men det vet jeg ikke med sikkerhet. Den bruker også mindre strøm og den har lavere voltspenning. Det er vel mer blitt en servercpu, enn en cpu for masses, da dette gjenspeiler seg i den sinnsykt stive prisen. _________________ Asus P4T-E 2Ghz P4 768mb Rambus :smile: 45gb x 2 Ibm Gxp75 Ati Radeon 8500 64mb Retail (no mod) Sb Live! Chiftech Scorpion Bigtower Silver 18,1" Samsung Syncmaster 181T LCD + no stæsj [ Denne Melding var redigert av: iceraven på 2002-04-23 18:11 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå