Gå til innhold

Sjekk High-End krava til Doom III i skjermkort.


Windoge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Syntes det er veldig rart at det er så høye system krav. greit det er bra grafikk osv, men 2 gig med ram er vel å ta i litt?

Kanskje, men hvis spillet klarer å utnytte over 1GB så er det kanskje normalt å skrive 2GB istede for 1,5GB eller liggnende. Vanskelig og si.

Lenke til kommentar
Syntes det er veldig rart at det er så høye system krav. greit det er bra grafikk osv, men 2 gig med ram er vel å ta i litt?

Kanskje, men hvis spillet klarer å utnytte over 1GB så er det kanskje normalt å skrive 2GB istede for 1,5GB eller liggnende. Vanskelig og si.

ja det er også meget mulig.. men det har vel også noe å si om hva slags ram du har? med tanke på latency osv?

Lenke til kommentar
Syntes det er veldig rart at det er så høye system krav. greit det er bra grafikk osv, men 2 gig med ram er vel å ta i litt?

Kanskje, men hvis spillet klarer å utnytte over 1GB så er det kanskje normalt å skrive 2GB istede for 1,5GB eller liggnende. Vanskelig og si.

ja det er også meget mulig.. men det har vel også noe å si om hva slags ram du har? med tanke på latency osv?

Hastighet osv, ja.

Lenke til kommentar
Syntes det er veldig rart at det er så høye system krav. greit det er bra grafikk osv, men 2 gig med ram er vel å ta i litt?

Kanskje, men hvis spillet klarer å utnytte over 1GB så er det kanskje normalt å skrive 2GB istede for 1,5GB eller liggnende. Vanskelig og si.

ja det er også meget mulig.. men det har vel også noe å si om hva slags ram du har? med tanke på latency osv?

Hastighet osv, ja.

Da stiller vel jeg ganske bra med disse ramma:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300700&cks=PRL

 

:yes:

Lenke til kommentar
Er ganske sikker på at det ikke "trengs" 2gig minne..

Isafall sliter jeg nok ikke på RAM fronten.. :)

 

En annet litt mer offtopc ting jeg lurer på er ; når AMD skal komme med kraftigere CPU enn 3200+..??

 

Har 2500+, men gidder ikke skifte den med en 3200+ hvis det "snart" kommer noe kraftigere..

Og gidder heller ikke å bytte HK pga. en 64bit CPU..

 

Noen som vet om det kommer noen nye AMD CPUer i nærmeste framtid???

Klokk CPU'en din til 3600+ elns da!

En venn av meg fikk sin xp2500+ oppi 2,5 ghz noe som tilsvarer kanskje 3800..

Lenke til kommentar
Er ganske sikker på at det ikke "trengs" 2gig minne..

Isafall sliter jeg nok ikke på RAM fronten.. :)

 

En annet litt mer offtopc ting jeg lurer på er ; når AMD skal komme med kraftigere CPU enn 3200+..??

 

Har 2500+, men gidder ikke skifte den med en 3200+ hvis det "snart" kommer noe kraftigere..

Og gidder heller ikke å bytte HK pga. en 64bit CPU..

 

Noen som vet om det kommer noen nye AMD CPUer i nærmeste framtid???

Klokk CPU'en din til 3600+ elns da!

En venn av meg fikk sin xp2500+ oppi 2,5 ghz noe som tilsvarer kanskje 3800..

Har ikke peiling på hvordan man klokker CPU..

Har klokken endel skjermkort, men ikke CPU..

Vet bare at det er en Barton CPU.. Som jeg vet skal ha noe å si..

Lenke til kommentar
Fikk også min XP2500 i 2.5GHZ, var ingen problem på et NF7-S med vanelig luftkjøling.

 

Fikk bare min opp i 3200+, da sa vifta stopp!!

 

jeg spilte doom 3 med gf2mx. 256mb ram og amdxp2500+ .det gjik ann å spille det med det. sån greit nok

 

Tror jeg ikke på!!

Endret av Prebo
Lenke til kommentar

Jeg kommer iallefall til å bruke mitt Geforce 4200 litt til. Det gikk faktisk ok med alphaen, og jeg vil tro muligheten for tilpassning er forbedret med det endelige spillet. Så lenge jeg holder meg til 800x600 oppløsning, tror jeg det skulle gå bra. Det jeg er mest skeptisk til er hva det innebærer i praktsis at lyden er prosessorstyrt... :w00t:

 

Dessuten, og ikke uten en viss spydighet: de som forventer at HLs skal være bedre enn Doom 3 minner meg om de som sa det samme om Unreal 2 for et år siden. Det var faktisk samme hype før dette spillet, og med de samme grunnene: Unreal 2 skulle revolusjonere det rent spillmessige, istedenfor Doom 3s overdrevne fiksering på grafikk... :whistle::tease:

 

I Doom 3 er grafikk og spillopplevelse to sider av samme sak. Det som vil bli revolusjonerende rent spillmessig er en funksjon av grafikken: det enhetlige lyset, som skaper realistiske skygger... for ikke å snakke om at man må treffe det man ser (ikke en virtuell boks rundt figurene), og selve stemningen knyttet til det å være i et såpass realistisk miljø... :yes:

Lenke til kommentar
Jeg kommer iallefall til å bruke mitt Geforce 4200 litt til. Det gikk faktisk ok med alphaen, og jeg vil tro muligheten for tilpassning er forbedret med det endelige spillet. Så lenge jeg holder meg til 800x600 oppløsning, tror jeg det skulle gå bra. Det jeg er mest skeptisk til er hva det innebærer i praktsis at lyden er prosessorstyrt... :w00t:

 

Dessuten, og ikke uten en viss spydighet: de som forventer at HLs skal være bedre enn Doom 3 minner meg om de som sa det samme om Unreal 2 for et år siden. Det var faktisk samme hype før dette spillet, og med de samme grunnene: Unreal 2 skulle revolusjonere det rent spillmessige, istedenfor Doom 3s overdrevne fiksering på grafikk... :whistle::tease:

 

I Doom 3 er grafikk og spillopplevelse to sider av samme sak. Det som vil bli revolusjonerende rent spillmessig er en funksjon av grafikken: det enhetlige lyset, som skaper realistiske skygger... for ikke å snakke om at man må treffe det man ser (ikke en virtuell boks rundt figurene), og selve stemningen knyttet til det å være i et såpass realistisk miljø... :yes:

Problemet med Ti4200 er at du misster DX9 effektene, ellers vil det sikkert fungere fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...