Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

USB2 dongle og trådløst

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med bruk av USB2 (11g) dongle ved trådløst nettverk?

Er slike dongle pålitelige? Hvor lang mottaks rekkevidde har de? Er de like

bra som PCMCIA eller som et PCI kort(for stasjonær pc) . Hvilken vil dere anbefale? Setter pris på svar.

-----G------ :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er slike dongle pålitelige? Hvor lang mottaks rekkevidde har de? Er de like bra som PCMCIA eller som et PCI kort(for stasjonær pc) . Hvilken vil dere anbefale? Setter pris på svar.

Vil hevde de er bedre enn de to du nevnte, du kan sette en 5 meter lang kabel på en slik og plassere den langt mer gunstig enn de som har innebyggd antenne.

Jeg har hatt endel tull med div WLAN-pci så jeg foretrekker faktisk USB hvis jeg skulle velge. De jeg har satt opp har vært svært stabile.

Lenke til kommentar

Takk for svaret... den jeg hadde tenkt å bruke er en såkalt dongle som plugges direkte

på pc. Uten en forlengerledning fra pc. Men det skulle vel ikke spille noen signifikant rolle, eller?

-----G------

:hrm:

Lenke til kommentar
Takk for svaret... den jeg hadde tenkt å bruke er en såkalt dongle som plugges direkte på pc.

Nei, ikke hvis det er bra signal, ellers så er det jo bare og kjøpe en USB-skjøtekabel og bruke denne hvis du trenger en mer gunstig plassering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...