Gå til innhold

Cd stasjonene er borte....

Anbefalte innlegg

Jeg har sendt inn min compaq evo n1020v og fått skiftet hovedkort. Fra før har jeg innstalert daemon tool som gjør at jeg fikk 2 cd-stasjoner. Maskinen fungerte bra, men nå er den opprinnelige cd-stasjonen forsvunnet. Når jeg går inn på min maskin finner jeg ikke cd-satsjon ikonet. Setter jeg inn en cd-rom så skjer det ikke noe. Hvis jeg tilbakestiller maskinen kommer heller ikke cd-stasjonen tilbake. Hva skal jeg gjøre? Hvis jeg forsøker å stille tilbake maskinen slik den var da jeg kjøpte den så går det heller ikke siden ingen cd-rom fungerer. Jeg trenger hjelp til finne hvor cd-satasjone er eller hvordan jeg kan lage eller opprette en ny. Alle gode tips er gode å få!!! :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!! Konegra med tilbake medldinger her, men dere må desverre forklare meg litt mer hva dere snakekr om, Bios? kabler? dette er bare blabla for meg :) Jeg er langt i fra noen ekspert på området!! Det er utrolig bra hvis jeg klarer å løse dette via dette forumet.

Lenke til kommentar

Nei. Compaq/HP lager hovedkortene sine selv, og de passer. Det som _kan_ ha skjedd ifbm hovedkortbyttet er:

1. Cd-rommen har ikke klikket ordentlig inn i sporet sitt ved montering, altså er det ikke skikkelig kontakt.

2. Hovedkortet mangler en eller fler pinner i connectoren til cd-rommen, evt er de bøyd elns. Dette kan/bør du ikke fikse selv, men overlate til verkstedet.

3. Det er en annen feil på hovedkortet som gjør at multibay-enheter ikke får kontakt. Dette kan skje fordi HP har en syklus på reservedeler, altså produserer de ikke nye hovedkort for hver gang et sånt skal byttes.

For pkt 2 og 3 må pc'en på verksted igjen. For å slippe å være uten pc-en lenge bør du ta kontakt med verkstedet og spørre om de kan gjøre jobben kjapt for deg siden du allerede har fått byttet kort to ganger. De har sannsynligvis ikke delen på lager, veldig få har det, og da må den bestilles fra Nederland. Dette kan de gjøre hvis de har serienr og prod.nr på maskina di, og så kan du levere pc'en når de har fått delen. Dette tar normalt ett døgn, men det er ingen løfter her, så det kan ta 2-3 dager uten at noen kan henges for det.

Selve jobben tar et par timers tid, hør om det er mulig å planlegge dette så du leverer maskina når de har delen og har tid til å bytte kortet. (Det ville jeg gjort, og jeg skrur som du kanskje skjønner slike pc-er)

Lenke til kommentar

Hallo! Tusen, tusen takk for tilbakemeldingene. Den siste var veldig informerende så dette ser bra ut. Det er derfor veldig litt sannsynlig at jeg har gjort noen feil eller slettet cd-stasjonen håper jeg??? Jeg vet jeg ikke har gjort det, men man vet jo aldri. Det er kanskje litt surt å sende inn maskinen hvis det er min feil :) Men jeg har jo ikke gjort noe så det er lite sannsynlig.

Lenke til kommentar

Du har lagt inn 3 tråder med samme tema/første innlegg.

Som det står i våre retningslinjer for forumet:

Posting i feil kategori vil føre til at tråden blir stengt og flyttet. Frekvent feilposting fra samme bruker kan føre til utestengelse. Tråder som "Hvilket skjermkort skal jeg velge?" hører åpenbart hjemme under "skjermkort" kategorien, om den blir postet i "Annet om hardware" blir den så stengt og flyttet til "Feilpostet". Er du i tvil, poster du der du tror det passer best og kontakter moderatorene via rapporter -knappen og ber om evt. flytting av tråden.

Denne tråden STENGES, videre diskusjon går i denne tråden hvor Ricky har kommet med en veldig mulig løsning. Prøv gjerne den.

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...