Sjukkogmorley Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Nå håper jeg at jeg ikke gjør meg selv til komplett dust ved å stille spørsmål her, men jeg har et problem::: Et gammelt hovedkort, AOpen AX6BC må jeg flashe BOIS på. Operativsystemet på maskinen er Win 2k pro. Har lastet ned siste BIOS oppgradering fra AOpen sin side. Den består av to filer, en .exe-fil og en .Bin-fil. Jeg har forsøkt å boote maskinen med en floppydisk i A: drevet med de ovennevnte to filene på, men får melding i oppstart om at NTLDR ikke finnes. Da tenker jeg at den disken jeg har i A. ikke er en boot diskett. Kan noen hjelpe meg og fortelle hvordan jeg endrer den disken til å bli en boot-diskett (hvis det er det som er problemet..) Hvis jeg har gjordt noe annnet galt, kan noen tipse meg hva jeg skal gjøre annerledes? Tneker også å skaffe en PIII prosessor i stedet for den gamle celeron prosesssorern jeg har. Jeg trenger i såfall en med 100mhz fsb. Hvor kan jeg kjøpe en slik billig? Takker for svar! Lenke til kommentar
cm630et Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Gå inn på Min Datamaskin --> Høyre mustast --> Velg Formater. Der skal det være en mulighet å formatere som systemdisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå