Gå til innhold

Nf7-s 2.0 og minne = beep beep


defzx

Anbefalte innlegg

Se det folkens!

Tidligere i uken fikk jeg mitt nye 6800gt :love: og nå i dag fikk jeg mer minne, 512mb mer :)

Første gang jeg installerte pc-en med bare 1 512mb brikke hadde jeg samme problemet: Long Beep (continuous) - Memory isn't inserted correctly - please remove all memory modules and reseat them in the memory banks.

Det gjore jeg da, og fikk det til! Men nå som jeg har fått enda en brikke, har jeg samme problemet. Hva er det jeg gjør galt? Hvordan skal jeg installere minne ordentlig?

 

Jeg har pleid å presse det nedi slik at det passer perfekt, prøvde først med slot 1 og 3 og så 2 og 3. I manualen står det at jeg skal ha rammen i slot 2 og 3 hvis jeg har 2 brikker.

Trenger jeg å resette biosen vær gang jeg skifter på minne?

 

Trenger sårt hjelp. Orker ikke sende inn noe, da jeg tror det skal gå an å få det til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan virke som du ikke dytter dem langt nok ned...de skal såpass langt ned at de hvite tappene på siden går helt opp...litt dårlig forklaring kanskje, men forhåpentligvis skjønner du hva jeg mener .

du mener at de greiane på siden skal komme helt opp mot rammen? De gjør nok det men.. Har presset så hardt nå, så tviler på det er noe med de hvite tappene..

Men men jeg skal prøve mer ;)

Lenke til kommentar
du mener at de greiane på siden skal komme helt opp mot rammen?

jepp. De i seg selv gjør ingenting fra eller til, men de gir en indikasjon på om du har satt rammen langt nok ned. Funker det med bare den gamle brikken da? Du kan jo ha vært så uheldig å ha fått en defekt brikke...

Lenke til kommentar
Det virker med bare 1 ram brikke nedi, men fortsetter testingen.

Det virker altså med begge brikkene hver for seg men ikke sammen?

Jo fikk det til nå, men tror det har noe med resettinga av cmosen, tror den er litt ødelagt eller noe. Men nå som jeg fikk det til(ja dual :D) gikk jeg inn i bios å stilte på cpu-en. Det er en barton mobil.. Stilte den opp på 3200+ etterpå når jeg restarte frøs hele pc-en og har ikke kommet lengre.

Et eller annet som er galt nå å :(

Tror dere power supplayet takler 1gig med ram pluss 6800gt?

Lenke til kommentar
Hei

har du prøvd å øke Volten på rammen og\eller Nbridgen ?

det fixet probbet jeg hadde med rammen på mitt AN7 i vertfall

K4F

første jeg gjore når jeg kom inn i biosen, men så klikka det under oppstart etterpå. Men skal se på det i morgen igjen..

Lenke til kommentar
Jeg har pleid å presse det nedi slik at det passer perfekt, prøvde først med slot 1 og 3 og så 2 og 3. I manualen står det at jeg skal ha rammen i slot 2 og 3 hvis jeg har 2 brikker.

Det er feil i manualen faktisk. Vil du kjøre Dual mode skal du bruke enten 1+3 eller 1+2.

Lenke til kommentar
Jeg har pleid å presse det nedi slik at det passer perfekt, prøvde først med slot 1 og 3 og så 2 og 3. I manualen står det at jeg skal ha rammen i slot 2 og 3 hvis jeg har 2 brikker.

Det er feil i manualen faktisk. Vil du kjøre Dual mode skal du bruke enten 1+3 eller 1+2.

Jaha, jeg har prøvd å prøvd, men det nytter jo ikke!!! Med 2 ram inni så enten piper den eller så fryser den med en gang loadinga begynner.

Faktisk så sitter jeg nå med denne pc-en, men med bare en ram brikke i slot 1.. Virker som at når jeg putter den andre ram brikka nedi, Slot 2 da fryser pc-en, og slot 3 så piper den..

Merkelig problem, tviler på det er strømforsyninga også, testa med annet skjermkort.. Kansje det er hovedkortet som er defekt? Eller i hverfall dimm2 og 3, hehe..

Det er ikke noe annet jeg må gjøre en å putte rammen nedi for å aktivere 2 ram brikker? Har testa med mange forskjellige bioser, å ha resatt cmosen 100-vis av ganger.

Lenke til kommentar
Jeg har pleid å presse det nedi slik at det passer perfekt, prøvde først med slot 1 og 3 og så 2 og 3. I manualen står det at jeg skal ha rammen i slot 2 og 3 hvis jeg har 2 brikker.

Det er feil i manualen faktisk. Vil du kjøre Dual mode skal du bruke enten 1+3 eller 1+2.

Skal du kjøre minnet i dual, så kan du bare sette de i 1 og 3 slot..

slot 1 og slot 2 kjører ikke dual sammen ;)

 

Til trådstarter: Hadde det samme HK'et før, hadde veldig mye problemer med det, begynte å pipe nesten hele tia så..

Det du kan prøve er å sette begge minnebrikkene i et annet HK og se om det går, går det ikke, så er det minnebrikka, går det, så er det HK'et (mest sannsynlig)..

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Jeg har pleid å presse det nedi slik at det passer perfekt, prøvde først med slot 1 og 3 og så 2 og 3. I manualen står det at jeg skal ha rammen i slot 2 og 3 hvis jeg har 2 brikker.

Det er feil i manualen faktisk. Vil du kjøre Dual mode skal du bruke enten 1+3 eller 1+2.

Skal du kjøre minnet i dual, så kan du bare sette de i 1 og 3 slot..

slot 1 og slot 2 kjører ikke dual sammen ;)

 

Til trådstarter: Hadde det samme HK'et før, hadde veldig mye problemer med det, begynte å pipe nesten hele tia så..

Det du kan prøve er å sette begge minnebrikkene i et annet HK og se om det går, går det ikke, så er det minnebrikka, går det, så er det HK'et (mest sannsynlig)..

Lykke til :)

Trenger jeg å teste det da? Begge brikkane virker jo hvis jeg setter de i slot 1..

Så tror hovedkortet på skiftes. Ringer komplett i morgen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...