Gå til innhold

"The logitech Z-680 killer"


Anbefalte innlegg

Endelig kommer det en Logitech Z-680 killer. Var her om dagen og fikk en demo på Xbox®5.1 Surround Sound System laget av Spherex Inc.

 

Xbox51_lrg.gif

Her får du Dolby Digital og Dolby Prologic 2 ( men ikke THX slik som z-680 har. men hvem trenger vel "THX")

 

Spherex er et datterselskap av Mirage ( som produserer noen utrolig råe høyttalere )

Ikke nok med det. Men satelittene er såkalte Omipolare høyttalere. Altså Mirage sitt eget patent. Dette gir deg et 360 graders "lydbilde" rundt hver høyttaler.

( dette finnes og på Mirage sine egne høyttalere. Men da starter prisen på over 15000kr )

 

I den 8" subwooferen ( 100w )er det som vanlig plassert en digital forsterker som yter tilsammen 300w RMS.

Det er mulig å koble f. eks:

  • DVD-spiller
  • CD-spiller
  • Satelitt tuner
  • Bærbare lydkilder
  • PC
  • PS2
  • XBOX
  • osv osv.

Men det absolutt feteste er at subwooferen er laget for å tåle vekta av en voksen mann.

Når det gjelder alternative ting til dette anlegget så er det mulig å få "connectivity card" som gir 1 stk 10/100mbit NIC og 1 stk USB 2.0.

 

På demoen jeg var så hadde de montert den opp mot en XBOX og PC. Lydbildet var så utrolig klart. Diggbar lyd tvers igjennom fra de små satelittene. Pluss den dype bassen som kom fra subn som jeg faktisk prøve satt.

Det som imponerte meg mest var softwaret som fulgte med til pc. Der var det mulighet for styring av absolutt alt.

 

( tok meg den frihet å klippe litt ut fra manualen til Spherex )

PC software display through USB or Ethernet connection:

1. Enhanced GUI version of controller display (simultaneously operable).

 

Software features

1. MaxxBass processing for sub and satellites.

2. Graphic EQ and preset EQ (rock, country, disco, classical, etc).

3. Advanced effects and sound fields.

4. Dynamic limiting.

5. Decoding - Dolby Digital, DTS, Dolby Pro Logic II, 5.1 stereo.

6. Streaming audio and Internet radio functionality (on “Connectivity Card”).

7. Cross fade between functions or settings.

8. MP3 playback.

9. Jukebox functionality with external USB hard drive (on “Connectivity Card”).

10. WMA playback.

11. User firmware update and software upgrade capability through USB port

12. Capability to recognize other equipment on the local network and automatically adjust settings and communicate status (such as a companion powered subwoofer) (through the optional “Connectivity Card”).

 

Et av spillene vi prøvde på XBOX var Thief III og Need for Speed: Underground. En del har vel spilt Thief III, når man nærmer seg slutten og de spøkelsene kommer etter deg og skriker og jamrer seg osv osv. Lyden fra skrikene var overdøvende. Ble nesten litt redd.

 

Når det gjelder utsalgspris i butikk så vil denne dessverre koste litt mer en Z-680:

 

Rundt 5000kr inkl. mva.

 

Men husk her at du får teknologi som er hentet fra høyttalere som koster 15000kr.

Det kommer til butikkene i Norge i løpet av høsten. Kommer til å bli en hit for de som virkelig vil ha gode høyttalere som funker til det meste.

 

en ting til

 

ANBEFALES!! :w00t:

 

( jeg skal ihvertfall ha meg et sett! Er bestilt allerede )

 

Mer info finner du her:

http://www.spherexinc.com

(anbefaler dere å lese manualene og se filmene som ligger der :yes: )

 

Merk!: Jeg satt sammen denne posten ganske fort. så det kan være skrivefeil her :roll:

Endret av Breiker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Glemte å skrive om en ting fant jeg ut. Og det var selve fjernkontrollen og IR-mottakeren.

 

På en Z-680 er denne integrert i "konsollen" som følger med. Men på Spherex er dette løst ved at du plugger selve ir-mottakeren inn på subn via kabel. Dette gjør at den lille ir mottakeren med lcd-skjerm kan monteres nesten overalt. Over eller under TVn, rundt skjermen eller et sted som passer deg best. Den lille LCD-skjermen gir og det meste av informasjon som du kunne trenge for å styre volum etc.

Fjernkontrollen er overlesset med knapper til hver enkelt funksjon.

 

ir.jpg

 

Siden dems er forresten oppdatert med en "Product walkthrough" der forklarer de det meste med anlegget litt bedre.

 

Anlegget kommer og med 10års garanti fra produsenten.

 

Bungie Studios

"The unique design of these speakers results in the best dispersion of surround sound of any speakers I have heard. Halo 2 will definitely benefit from the work that Spherex is doing as a set of these will be going into my studio at Bungie and at home immediately. More so than our current reference speakers this new set will allow us to better monitor and tune our surround sound mixes and immersive 360 degree game sound. Spherex has just firmly raised the bar on multimedia surround sound."

 

Jay Weinland

Sound Designer

Bungie Studios

Måtte ta med denne fra http://www.spherexinc.com/testimonials.asp

Lenke til kommentar

Lite mye dill dall syns jeg. Billige digitale forsterkere kan fort støy noe så inni hesterumpa. og den derre Maxx Bass greia:en eq gjør samme nytta. Noe som faktisk sliter mer på høyttaleren. siden den naturlig ikke går dypt i det kabinettet den sitter i tvinges ned nedover med Maxx Bass (en EQ) + en ting til. den 360 graders greia fra sattelittene monger vel med surround opplevelsen, siden lyden er vanskeligere å retnings bestemme. Men at den har innebygd limiter syns jeg er bra. er da klin klunkende umulig å brenne høyttaler spolene

Endret av Bose
Lenke til kommentar

Sikkert bra lyd. Høytalerene er nok helt ok. Men som han over sa, litt for mye dill dall. Flere deler man kan få feil på, flere støykilder, og ikke minst høyere pris, eller på bekostning av andre ting... Da foretrekker jeg heller et rent analogt sett som klipsch, og så kan man heller kjøpe en separat digitalboks med alle inn og utganger som er ønskelig, fjernkontroll osv om man har behov for dette.

Lenke til kommentar

bare en liten ting :hmm: pleier du alltid å sitte på subber ???? bare lurte hvis du var en jente hadde eg kansje forstått det ........... vent litt ............ nå har eg nettopp sittet på min 12" paradigim sub mens eg spillte "hells bells" på nr 11 på forsterkeren men fikk ikke den samme effkten eg tror jenter får men......... nei nå blir det bare tull her. nei bare sitt på subben du går fint det :thumbup::thumbup:

Endret av fenris1979
Lenke til kommentar
Her får du Dolby Digital og Dolby Prologic 2 ( men ikke THX slik som z-680 har. men hvem trenger vel "THX")

Z-680 har også Dolby Digital Pro Logic 2

det stemmer det.. vil bare påpeke at det ikke var støtte for THX på de slik som det er på z-680. ( som forresten og er THX game ( eller no i den duren ) versjonen ).

 

THX er ikke bare lyd. det er så mye mer.. det er hvordan rommet er bygd. hvordan stolene er plassert. matriale som er brukt osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...