Gå til innhold

beste sorround høretelefoner?


Anbefalte innlegg

JensL, jeg får jo ikke autentiske sorround opplevelser da?

Nei, du får antakeligvis bedre opplevelser... :-)

 

Du skal ikke henge deg så mye opp i 5.1 eller 7.1 etc.

Dette er stort sett beregnet for film, helst på DVD.

Senterkanalen er f.eks. ment for å få spredd lyden slik at alle i sofaen hører samme lyd som han som sitter i midten. I svært mange hjemmekinoanlegg får man bedre sammenheng UTEN en egen senterkanal, mye pga. ræva kvalitet på sentern.

 

En skikkelig 5.1 miks til et spill er ikke lett å få til, og det er ikke så mange spill som har dette i dag (skikkelig miks altså). Ofte bare rotes bare lyden til.

Jeg har sammenliknet en del selv, og har i alle tilfeller foretrukket hodetelefonene. Man lever seg så utrolig mye mer inn i handlingen. F.eks. etter å ha spilt Alien vs. Predator med hodetelefoner en stund, var jeg nesten nervevrak. :cry:

 

De fleste PC-høyttalere jeg har hørt med 6+ høyttalere (har ikke hørt Klipsch), har vært stusselige i forhold til skikkelige hifi-saker eller gode hodetelefoner. Man får rett og slett ikke hifilyd fra mange små plastbokser til 1.000-3.000 kroner. Surrounden syntes jeg bare ble en ubestemmelig grøt, som sikkert hørtes fin ut på Elkjøp med masse bråk rundt deg (ja, jeg er glad i Elkjøp).

 

Du har ingen butikker i området som kanskje har Sennheiser i litt høyere prisklasse, kanskje du kan høre på noen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
så Beyerdynamic DT860 eller DT660 er de diggeste for spilling.

vurderer enten dette eller Sennheiser!

objektive vurderinger mottas med takk.

helst ikke "<Produktnavn> er sinnsykt digge, kjøp de".

Jeg har testet disse to selv noen dager nå, og de er diggest til alt. :p Hovedforskjellen er at DT660 er lukkede, de blokkerer altså ute støy fra omgivelsene, dette kan være praktisk.

Lydmessig er de ganske like, men DT860 er mer oppløst og luftig i diskanten. DT660 har faktisk littegranne mer bass, men dette er bare å justere i lydinnstillingene på PCen.

 

Sennheiser har mye bra også, spesielt HD595 og toppmodellen HD650, men begge disse, spesielt sistnevnte, er ganske tungdrevne slik at de ikke passer så bra til bærbart bruk.

Sennheiser har en lydfilosofi som kanskje heller mot det "snille" og "høflige", mens Beyer kanskje kan være litt mer morsomme til tider.

 

Jeg har hatt en liten forkjærlighet for Beyerdynamic, mest pga. lyden, men også pga. at de er sykt solid bygd.

 

Alle de tre nye hodetelefonene til Beyer har vært imponerende saker (DT440, DT660 og DT860). Siden de er så lettdrevne kan du få latterlig bra lyd på bærbare saker.

Lenke til kommentar
hva vil lettdrevne og tungdrevne si?

og hva med det trådløse sony headsettet som ble foreslått på forrige side?

Et eksempel på tungdreven er Sennheiser HD650.

Denne har en impedanse på 300 ohm og en følsomhet på 103 dB.

Beyerdynamic DTX900 har en impedanse på 32 ohm og en følsomhet på 108 dB.

 

Det er ingen vits å forklare disse tallene så nøye, men man kan si at jo høyere ohm-tall, jo mer tungdreven er den. Jo høyere decibel-tall, jo mer lettdreven er den.

 

Med lett- og tungdreven menes det hvor mye volum du f.eks. kan få fra en bærbar Discman. En tungdreven hodetelefon vil ha et lavere volum på samme voluminnstilling på Discman'en. Det vil altså si at man neppe vil få tilstrekkelig høyt volum når man er ute og går eller sitter på bussen.

 

....kanskje ikke spesielt godt forklart, men...

 

 

Trådløse hodetelefoner er begynt å bli bedre, men du betaler MYE for å bli kvitt ledningen. Lydkvaliteten er ikke helt toppers, og tilsvarer definitivt ikke prisen på 2.500,- for disse Sony'ene. Det kan være litt trøblete med rekkevidden også.

 

Sennheiser og Beyerdynamic har fått fram noen trådløse saker som skal være relativt bra faktisk.

Men jeg ville uansett satset på vanlige med ledning, hvis det ikke blir veeeldig upraktisk.

Lenke til kommentar

Tja, de heter vel noe med DJ også?

 

Jeg har ikke hørt disse selv, men denne serien er generelt mislikt på Head-Fi forumet. Mye, slækk bass som ødelegger for resten.

 

De er lettdrevne nok, ihvertfall.

 

Prisen skal være grei nok, de koster vel ca. SEK 750,- i Sverige.

 

 

Om du trenger nye?

Ja, selvfølgelig! :!:

:D

Lenke til kommentar

Jeg skal kjøpe meg Beyerdynamic DT880.

Jeg bruker/brukte Promedia 5.1 til PC'n. Det er ikke så lett å få helt bra 5.1 du må sette høyttalerene riktig, det medfølger masse kabler på gulvet :/ Det er ikke så ekstremt bra heller selv om det er 5.1.

 

Bruker det nå mest til Xboxen til å se på film osv. Der fungerer det utmerket. Veldig bra lyd. Positive med høyttalere er jo når du har folk på besøk. Men når du er alene og vil nyte musikk på veldig god lyd for eks. så er nok hodetelefoner det beste valget. Misforstå meg rett, Klipsch er også veldig bra til å høre musikk på!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...