Gå til innhold

beste sorround høretelefoner?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, hvorfor ikke vurdere Beyerdynamic DT770?

 

Festligere hodetelefon til filmbruk finner du neppe.

Bassen er råest, går dypt som to subwoofere, og de er lukket slik at du ikke blir forstyrret av lyder rundt deg. Disse er knall til spill også. Jeg har et par selv.

Det hjelper også at de er omtrent skuddsikre.

 

Surround med hodetelefoner er og blir en gimmick, det er mye bedre å få en skikkelig gjengivelse i 2 kanaler.

 

Her har du litt info:

http://www.hpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7368

Lenke til kommentar
da droppes hodetelefoner fullstendig :(

Jasså, du er fast bestemt på å utnytte alle kanalene Audigy'en har? :p

 

Hvis det er snakk om å få mest ut av lyden i spill med EAX, eller virkelig høre hvor skuddene kommer fra, er det ingenting som slår hodetelefoner. Selv om det bare er to kanaler. De er så utrolig mye mer detaljerte enn høyttalere, uansett om du har 8 av dem.

 

Du hører mye lettere hvor folk kommer fra i CS, Splinter Cell, Far Cry og den typen spill. Du kommer til å spille mye mer effektivt.

 

Jeg synes også det er mye lettere å leve seg inn i stemninga i spill, og siden lydkvaliteten er blitt mye bedre de siste årene, så kan det være beintøft. Splinter Cell, Thief 3, Rainbow Six, Battlefield Vietnam og Medal of Honor er eksempler på spill jeg har hatt det mye morsommere med enn med 4.1 høyttalerne mine.

 

Bare husk...det nytter ikke med hodetelefonen du fant på Elkjøp til 99,- eller 199,-, selv om den er stor. Man burde minst legge 500,- til 1000,- i et skikkelig merke som Sennheiser, AKG eller Beyerdynamic.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke selv prøvd Zalman Real Surround Sound ZMRS6F, men med en frekvensrespons på 50-20000 Hz er de allerede diskvalifisert for all bruk som innebærer bass for min del. Antakeligvis er det ganske optimistiske tall også.

Til musikk er de visst helt ubrukelige.

 

Her er litt respons fra folk som har brukt disse:

http://www5.head-fi.org/forums/showthread....ighlight=zalman

 

Her er en ikke spesielt positiv test:

http://bit-tech.net/review/261/

 

 

Jeg er ganske så overbevist at en vanlig 2-kanals hodetelefon til samme pris er utrolig mye bedre enn Zalmans første forsøk på å lage lyd.

Det er garantert bedre for å høre hvor fottrinnene kommer fra. Bass har de også :-)

Lenke til kommentar

Jau, man får mycket realistisk 3D-lyd med hodetelefoner + audigy i spill. Bare husk å velge hodetelefoner som høyttaleroppsett i egenskaper for lyd (evt. også inne i spillet).

 

Men det er litt "skummelt" å kaste seg på hodetelefonkarusellen. Plutselig sitter man der med mer enn man trenger; jeg har f.eks. tre par i 1000-2000-kronersklassen + egen forsterker.

 

Mye vil definitivt ha mer. :)

Lenke til kommentar
Men det er litt "skummelt" å kaste seg på hodetelefonkarusellen. Plutselig sitter man der med mer enn man trenger; jeg har f.eks. tre par i 1000-2000-kronersklassen + egen forsterker.

 

Mye vil definitivt ha mer. :)

Hehe...jo, kjent sak, det der.

Jeg sitter selv med 4-5 forskjellige par i prisklasse 500,- til 3000,- og en rørforsterker. Man må jo ha litt å velge i? De fleste er kjøpt brukt fra USA, har nok spart "litt" på det.

 

Men jeg synes absolutt det er verdt det. Det er nesten som å ha 4-5 forskjellige 40.000,- høyttaler-oppsett i like mange stuer. Så slipper man tenke på høyttalerplassering i vanskelige rom. Meeeget praktisk.

 

Bare synd at folk enda synes Elkjøp-sakene til 99,- er gode nok. En ting er lyden, men en dyr hodetelefon tåler som regel mye juling, og man kan bytte ut alle deler om noe skulle brekke. Sluttsummen blir antakelig mer om man skulle kjøpe det billige settet og bytte ut når det blir ødelagt. Da snakker jeg ikke engang om den råtne lyden man har utsatt seg for...

Lenke til kommentar
gutta, jeg sa PRIS INGEN HINDRING.

men vil jeg få den heftigste spillopplevelsen med sorroundsett fra klipsch eller et par GODE hodetelefoner?

Hodetelefoner, uten tvil.

 

Bruker du f.eks. ca. 2.500,- på Beyerdynamic DT860 eller DT660, så har du saker som tilsvarer høyttalere til 20.000,- til 30.000,-

De er også lettdrevne nok til å kunne brukes på bærbart utstyr uten problemer.

 

PC-høyttalere, uansett om de er fra Klipsch, greier ikke matche dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...