10owen Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Hei Skal koble opp min bærbare pc (Fujitsu Siemens Lifebook C 1110 D) mot internett via ein Nokia 6230 med infrarød forbindelse. Den infrarøde porten heter SMC IrCC- hurtig infrarød port. Jeg finner modemet på pcèn og skal installere det, men når eg skal velge comport får eg ikkje velge den infrarøde porten, berre vanlige comporter. Eg får følgelig ikkje kontakt med mobilen og intet internett Eg det noen som kan hjelpe meg ? Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Installer Nokia PC Suite som følger med telefonen, der skal det ligge med driver for å sette opp telefonen som modem (var ihvertfall det på 6600). Lenke til kommentar
10owen Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2004 Nokia PC Suite er installert,, det som er problemet er å få velge infrarød som kommunikasjonsport mot mobilen.Eg får satt opp modemet men ikkje med infrarød kommunikasjon. Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Får du kontakt med mobilen hvis du slår på Ir-porten? Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Kanskje det står noe her : http://amobil.no/art.php?artikkelid=7042&side=5 Lenke til kommentar
10owen Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2004 Nei det er det som er problemet,,,,, pcèn skal jo gi beskjed når det er infrarøde enheter i nærheten. Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Og Ir er på på mobilen? Spør dumt her, men må luke unna Når Ir er på på begge enheter skal det komme en "laser" lyd fra PC-en om at mobilen din er i nærheten. Kan det være at Ir-enheten på laptopen er defekt? Lenke til kommentar
10owen Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2004 Det kan selvsagt være problemet, men eg får ingen feilmelding. Enheten fungerer som den skal står det. Eg har og prøvd å avinstallere og så installert igjen uten at det har hjelpt. Lenke til kommentar
oltis Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Hei! Det du kan gjøre er å redusere hastigheten på Ir- porten. Din er FIR - Fast InfraRed, noe som gjør at den ikke oppdager mobilen korrekt. Ta den ned til 1.1 Mbps, da bør det går bedre. Hvis du kjører Win XP, ikke installer Nokia driveren, bruk bare "stanardmodem over IR- link". Det er lett å sette opp, mail meg på torarne @ oltedal.net, så hjelper jeg deg videre. TOri Lenke til kommentar
10owen Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2004 Eg finner ikkje standardmodem over IR-link i listen over Modem Må eg inn med ein installasjons-cd for å finne det ? Eg har nylig oppgradert fra XP home Lenke til kommentar
hotsand Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Er IR aktivert i bios? mange bærbare som har dette deaktivert som default.. det vil se ut som den er innstalert i device manager, men den fungerer ikke før du enabler den i bios.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå