Smidt Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 er det over hodet ikke mulig å legge inn en variabel for hvilken tabell det skal settes inn informasjon i? sånn som dette: $q="INSERT into '$category' (title,teaser,text) VALUES ('$title','$teaser','$text')"; jeg vet at jeg kan legge inn en masse if setninger med forskjellig tabell navn, men tabellene eller kategoriene skal være dynamisk og da går ikke det. vet også at jeg kan samle alt i en tabell og legge til en rad for kategori, men jeg vil helst ha en tabell for hver kategori. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 (endret) Jo..? På hjemmesiden min har jeg en query som ser slik ut (forkortet): $sql = "INSERT INTO $db_table (`id`, `time`, `name`) VALUES ('', '$time_local', '$name')"; Funker fint den.. Kanskje ikke '' rundt $db_table? Endret 17. juli 2004 av lokaltog Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2004 hmm, har dukket opp en ny feil Could not execute query : INSERT into fisk (`title`,`teaser`,`fulltext`) VALUES (`test`,`test`,`test`).Unknown column 'test' in 'field list' hva er field list for noe? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Du kan ikke bruke ` i values! INSERT into fisk (`title`,`teaser`,`fulltext`) VALUES ('test','test','test') er mer riktig, tror jeg.. Lenke til kommentar
dax Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 (endret) trur svaret på den første blir sånn: $q="INSERT into "+$category+" (title,teaser,text) VALUES ('"+$title+"','"+$teaser+"','"+$text+"')"; Bare husk forskjel på " og '... ' Du trenger foresten ikke (title,teaser,text), så dette skal gå: $q="INSERT into "+$category+" VALUES ('"+$title+"','"+$teaser+"','"+$text+"')"; Håpper dette er til litt hjelp... Endret 17. juli 2004 av dax Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 trur svaret på den første blir sånn: $q="INSERT into "+$category+" (title,teaser,text) VALUES ('"+$title+"','"+$teaser+"','"+$text+"')"; Bare husk forskjel på " og '... Nei.. + funker ikke i PHP, og mitt forslag funker fint Lenke til kommentar
dax Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 trur svaret på den første blir sånn: $q="INSERT into "+$category+" (title,teaser,text) VALUES ('"+$title+"','"+$teaser+"','"+$text+"')"; Bare husk forskjel på " og '... Nei.. + funker ikke i PHP, og mitt forslag funker fint hvordan skjøter du strenger i PHP, vis du ikke kan bruke + ??? Lenke til kommentar
dax Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 (endret) lokaltog, husk at jeg setter inn variabler i mitt eksempel, mens du setter inn ren tekst... Endret 17. juli 2004 av dax Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 (endret) dax: i PHP bruker man punktum-tegnet echo "dette blir satt sammen med " . "dette"; Endret 17. juli 2004 av Loomy Lenke til kommentar
dax Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 dax: i PHP bruker man punktum-tegnet echo "dette blir satt sammen med " . "dette"; Stemmer, blander med ASP her j nå... Litt sent på kvelden trur j Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 lokaltog, husk at jeg setter inn variabler i mitt eksempel, mens du setter inn ren tekst... Hæ? Setter inn variabler i det øverste eksemplet, og i det nederste skulle jeg bare illustrere at man ikke kan bruke ' i VALUES. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Du trenger foresten ikke (title,teaser,text), så dette skal gå: det har vi vel ikke noe grunnlag for å si? det er vanlig å ha med en int teller i tabeller f.eks Lenke til kommentar
???????? Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Ikke for å kritisere dax for mye, men Torbjørn har rett. Det er ikke alltid man vil sette noe inn i alle felt, men dersom det er alle feltene som er med så trenger en ikke å angi feltene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå