Illmatic Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 hei jeg skal om ikke så alt for lenge oppgradere pc'n min... problemet er cash. jeg kan bruke ca. 3500 spenn for øyeblikket. hva syntes dere jeg burde bruke penga på? mine foreløpige-tragiske-lattis-mongo-specs er: amd athlon 1200 mhz cpu (prossesor) geforce 2 32 megabyte grafikkort 512 mb sd ram gammelt hovedkort (ga-7zx) med integrert lyd takker for all hjelp!!!! ps: ikke bry dere om lyd, bra fart og grafikk er viktigst. sorry for at jeg ikke vet mer om hovedkortet...men det må vel byttes. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 (endret) begynn på bunnen, kjøp nytt hoved kort, CPC og litt ram, lek deg å komplett, se hva du får for penga Endret 17. juli 2004 av gunfreak19 Lenke til kommentar
Illmatic Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2004 mulig jeg kan greie opp mot 4000 gryn...er det noen spesielle produkter dere anbefaller. er det vits å bruke alle penga på athlon 64? jeg kommer til å satse på amd uansett. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 nå får du AMD xp til en slik og ingen ting, kjøp en xp 2800 vet ikke hvor mye det koster men det kan ikke være stort Lenke til kommentar
Illmatic Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2004 ja...men har lest at det snart kommer 64 bit programvare og spill....da henger jeg jo ganske etter igjen. hvis jeg kjøper et 64 hovedkort nå, så må jeg ikke oppgradere så veldig mye senere. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Kjøp deg ny PC du. Du får en bra Dell-PC (hvis du liker å kjøpe ferdigbygget) for ikke så alt for mye. Det er mitt eneste gode råd til deg. Skal du bytte ut alt du har nevnt tror jeg nesten at det er billigere å bare kjøpe ny PC. Men du får gjøre som du vil. Det er ditt valg. Lenke til kommentar
Illmatic Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2004 hadde foretrekket å kjøpe en ferdig pc ja...har aldri bygd/oppgradert selv før. men har nok ikke råd desverre. ihvertfall ikke hvis jeg skal ha en som kan kjøre doom 3 med masse eyecandy. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Kjøp deg ny PC du. Du får en bra Dell-PC (hvis du liker å kjøpe ferdigbygget) for ikke så alt for mye. Det er mitt eneste gode råd til deg. Skal du bytte ut alt du har nevnt tror jeg nesten at det er billigere å bare kjøpe ny PC. Men du får gjøre som du vil. Det er ditt valg. For 4000? Særiøst? -XP2500+(+ passende kjøler) -NF7 2.0 -512 MB ram. Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 (endret) Kjøp deg ny PC du. Du får en bra Dell-PC (hvis du liker å kjøpe ferdigbygget) for ikke så alt for mye. Det er mitt eneste gode råd til deg. Skal du bytte ut alt du har nevnt tror jeg nesten at det er billigere å bare kjøpe ny PC. Men du får gjøre som du vil. Det er ditt valg. jeg ville ikke ha kjøpt sånne ferdibygde maskiner fra firmaer , fordi du betaler mer enn det egentli komponentene i maskinen koster..... ----------------------------------------------------------------------------------------------- Kjøp dg dette her: AMD athlon XP2800+ Epox 8RDA+ Thermaltake A1745 volcano 12 Kingston 2x256=512 mb DDR RAM! Asus V9570 Geforce FX 5700 128mb ----------------------------------------------------------------------------------------------- Ikke det beste skjermkorte på markedet akkurat nå som er i listen min men du klarer de fleste spill, og spille optimalt hvis du bestiller dette, Hovedkortet der er et ganske bra overklokkingskort også....Alt dette i listen over koster 3911,- på databutikken.com, og på databutikken slipper du å betale frakt i disse dager, så du vet det..... Endret 17. juli 2004 av vivastar Lenke til kommentar
Illmatic Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2004 dette er jo veldig gamle saker da... Lenke til kommentar
Illmatic Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2004 ikke det siste svaret da Lenke til kommentar
Illmatic Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2004 Kjøp deg ny PC du. Du får en bra Dell-PC (hvis du liker å kjøpe ferdigbygget) for ikke så alt for mye. Det er mitt eneste gode råd til deg. Skal du bytte ut alt du har nevnt tror jeg nesten at det er billigere å bare kjøpe ny PC. Men du får gjøre som du vil. Det er ditt valg. jeg ville ikke ha kjøpt sånne ferdibygde maskiner fra firmaer , fordi du betaler mer enn det egentli komponentene i maskinen koster..... ----------------------------------------------------------------------------------------------- Kjøp dg dette her: AMD athlon XP2800+ Epox 8RDA+ Thermaltake A1745 volcano 12 Kingston 2x256=512 mb DDR RAM! Asus V9570 Geforce FX 5700 128mb ----------------------------------------------------------------------------------------------- Ikke det beste skjermkorte på markedet akkurat nå som er i listen min men du klarer de fleste spill, og spille optimalt hvis du bestiller dette, Hovedkortet der er et ganske bra overklokkingskort også.... hvor mye kommer dette på a? komplett? hvorfor ikke en' ram-brikke? er det veldig vanskelig å installere alt dette? Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 (endret) Kjøp deg ny PC du. Du får en bra Dell-PC (hvis du liker å kjøpe ferdigbygget) for ikke så alt for mye. Det er mitt eneste gode råd til deg. Skal du bytte ut alt du har nevnt tror jeg nesten at det er billigere å bare kjøpe ny PC. Men du får gjøre som du vil. Det er ditt valg. jeg ville ikke ha kjøpt sånne ferdibygde maskiner fra firmaer , fordi du betaler mer enn det egentli komponentene i maskinen koster..... ----------------------------------------------------------------------------------------------- Kjøp dg dette her: AMD athlon XP2800+ Epox 8RDA+ Thermaltake A1745 volcano 12 Kingston 2x256=512 mb DDR RAM! Asus V9570 Geforce FX 5700 128mb ----------------------------------------------------------------------------------------------- Ikke det beste skjermkorte på markedet akkurat nå som er i listen min men du klarer de fleste spill, og spille optimalt hvis du bestiller dette, Hovedkortet der er et ganske bra overklokkingskort også.... hvor mye kommer dette på a? komplett? hvorfor ikke en' ram-brikke? er det veldig vanskelig å installere alt dette? Se ovenfor, jeg skrev hvor det var henn... å hvorfor ikke bare en ram brikke fordi du får utnyttet ram brikkene bedre med to istede for en, men det er bare på nforce 2 kort... Endret 17. juli 2004 av vivastar Lenke til kommentar
Illmatic Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2004 (endret) fant ut at for ca.4300 kan jeg få athlon 64 3200 og Gigabyte GA-K8NNXP (nForce3 150 3DDR-DIMM 5PCI SATA Raid Audio GB-LAN Socket754 ATX)... da kan jeg jo kjøpe grafikkort senere, og lyd er jo intigrert. men vil jeg kunne bruke det gamle sd-minnet så lenge? Endret 17. juli 2004 av Gamer-guru Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 fant ut at for ca.4300 kan jeg få athlon 64 3200 og Gigabyte GA-K8NNXP (nForce3 150 3DDR-DIMM 5PCI SATA Raid Audio GB-LAN Socket754 ATX)...da kan jeg jo kjøpe grafikkort senere, og lyd er jo intigrert. men vil jeg kunne bruke det gamle sd-minnet så lenge? Men hva med RAM?? men jeg ville ha ventet med å kjøpe athlon 64 til det er mere utviklet....... Lenke til kommentar
Illmatic Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2004 kan jeg ikke bruke den gamle rammen før jeg kjøper ny? Lenke til kommentar
Illmatic Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2004 har winme foresten Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 kan jeg ikke bruke den gamle rammen før jeg kjøper ny? nope, du kan ikke det....... Lenke til kommentar
Illmatic Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2004 (endret) hva med dette oppsettet: AMD Athlon XP3200+ 2.2 GHz Socket A 400MHz, 512KB Barton, BOXED Abit NF7-S V2.0 Hovedkort Socket A SATA nForce2 Ultra400/MCP2-T, ATX, Firewire Gainward GeForce FX5700 256MB DDR 3,6ns AGP, "Silent Ultra980XP PRO",Tv-Out,2xDV fungerer dette her greit? jeg har ikke peiling på ram...kan noen finne et som passer dette oppsettet? ps: prisen ble 4744 kr...er dette mye power for penga? har det hovedkortet støtte for agp 8x og integrert lyd? Endret 17. juli 2004 av Gamer-guru Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå