Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Billion mini USB ISDN TA problemer(laptop)... LØST

Anbefalte innlegg

Kjøpte nettopp en USB ISDN modem ( http://www.billion.com/product/isdn/bipmini.htm ) som jeg tenkte jeg skulle bruke til den bærbare PCen.

Nå når jeg har installert driverne så kræsjer hele maskinen i det USB tilkoblingen skjer. Dvs installer og kræsj direkte etterpå, eller installer og kræsj i det tilkoblingen opprettes.

Jeg har de siste driverne (ingen nyere enn de som fulgte med) og kjører på Windows XP.

Når jeg sier kræsjer så kommer det bare en standard Blue Screen Of Death uten feilkode på toppen. Kun at noe feilet ("vennligst fjern ny hardware/drivere og prøv på nytt" melding).

Er det noen andre som har denne USB ISDN enheten og evt støtt på samme problem og løst det?

-Wolf5

Endret av wolf5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og da funket det uten prob?

Var forresten selve modemet innpakket i plast eller ei? (I tilfelle jeg kanskje har fått et modem noen har byttet. Har opplevd tilsvarende før.)

Har nå reinstallert ørten ganger og på gang nummer ørten kræsjet selvfølgelig maskinen, men den gikk ikke i en evig kræsjloop. Da maskinen logget inn igjen så fikk jeg ingen feil og jeg finner modemet i hardware listen.

Har ikke tenkt å reboote og teste en gang til enda. Vil se at jeg får ringt opp ISP.

-Wolf5

Lenke til kommentar
Enda en oppdatering. Testet det på den vanlige PCen. Ingen problemer der...

Typisk køddegreie...

Den funket lenge nok til at jeg trodde den var i orden når jeg prøvde den på en annen maskin men den begynnte og tulle ganske fort igjen,

Lenke til kommentar

OK. Se om det er noen som vet grunnen til dette da:

Jeg snakket med selgeren og nevnte problemet. Han spurte straks om det var til en bærbar PC. Jeg svarte "ja" og han sa at det kunne være at modemet sugde for mye strøm (mer enn den bærbare klarte å levere).

Kjøpte da en USB hub med strømforsyning. Plugget i USB hubben i den bærbare og modemet i hubben FØR strømforsyning ble tilkoblet.

Da funket det. Modemet lyser opp og ingen blåskjerm.

Hvordan kan dette ha seg? All strøm leveres fra den bærbare. Da må det være noe USB spesifike greier som slår seg vrang...?

-Wolf5

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...