Gå til innhold

SCSI DVD brenner?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordi det er scsi? ;>

Enig i at poenget har forsvunnet etterhvert som IDE-brennerne har blitt bedre og maskinene kraftigere, men en gang i tiden syntes jeg det var verdt å betale ekstra for scsi cd-rom og cd-brenner, for dermed å kunne kopiere plater omtrent uten cpu-load. Buffer-underrun-protection-styr har gjort det litt mindre aktuelt, dog..

Til trådstarter: Aner ikke hvor du får tak i det, men jeg ville tippe du må betale et par tusen ekstra kontra en IDE-brenner

Lenke til kommentar

Fordi jeg allerede har SCSI kort i maskinen.

Både CDROM og brenner er SCSI, samt at secondary IDE kontrolleren på hovedkortet ikke fungerer mer, så jeg bare har mulighet for 2 IDE enheter.

Jeg er også klar over at jeg sansynligvis må ut med litt ekstra penger for å få det, men for meg er det verdt det... :)

Endret av Boa Constrictor
Lenke til kommentar

Æsj, droppet scsi for et års tid siden. Som andre nevner her, det er veldig lite poeng lenger med brenner på dette interfacet.

Kjøp deg heller en billig IDE-kontroller og sett i, deretter en brenner på IDE-grensesnitt, og så kan du bruke pengene du får til overs på noe annet hyggelig.

Dette er et råd fra en som hadde et diskoppsett på 117 GB til ca. 11 lapper...det var ikke verdt det, og når jeg skaffet ide-brenner med underrun protection tålte den masse mer provokasjoner før det gikk ille enn scsi-brenneren jeg hadde.

For å holde seg til topic; har ikke sett dvd-brennere på scsi-grensesnitt, men hvis du absolutt vil bruke ei dynge penger på brenner er det muligens et alternativ å kjøpe ekstern.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...