XDamage Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Denne posten er en fortsettelse fra den forrige posten min i Lagringsmedier. Holder på med å sette sammen en kompis sin nye maskin, men jeg hadde ikke snøring på S-ATA. Fikk S-ATA omsider til å funke, men jeg kommer ikke lengre enn til at jeg får lagt inn S-ATA drivere. Etter dette fortsetter den med initsialiseringen og loading av filer som trengs til installasjonen av windows. Så plutselig skrur maskinen seg av, og en alarm av typen 1-2-1-2-1-2 (uendelig loop, treg fart) lyder... Har kikket litt på beebcodes, og jeg tror det kan være enten PSU, varme, eller minnefeil. HK er NF7-S V2.0 med Pheonix Award-Bios. Noen som har opplevd noe lignende? Lenke til kommentar
KAS Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Festet cpu-kjøleren skikkelig? Kjølepasta? Går viften rundt? Gå i BIOS (PC Health) og sjekk temperaturene der.. Lenke til kommentar
XDamage Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2004 Alt det der funker, men CPU temp ligger på rundt 50 grader. I initsialiseringen kommer han seg så langt som til Windows NT filesystem, etter dette blir skjermen svart med en bitteliten strek oppe i venstre hjørne. Så skrur den seg helt av, og alarmen kommer på... Lenke til kommentar
XDamage Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2004 Når jeg bruker Windows Memory Diagnostics bootdisken for å teste RAMen, klikker maskinen på samme måte. Får se om jeg finner en annen rambrikke å teste med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå