Lurifaksen Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Sannsynligvis har hovedkortet i PC'en min røket, derfor blir jeg nødt til å kjøpe nytt. Men nytt hovedkort betyr ny cpu + ny ram. med andre ord masse penger. Spørsmål 1) hvilket hovedkort er å anbefale (til AMD XP)? må ha 3-4 IDE'er, og må være billig (ikke for billig). spørsmål 2) finnes det hovedkort som støtter både DDRAM og SDRAM? (ønske-tenkning) Vil helst ikke ha ABIT siden jeg har dårlig erfaringer med det.. (ATA-100 støtten som jeg betalte dyrt for funket ikke, og nå har det altså blitt ødelagt, etter bare 2 år) Pentium 4 trenger dere ikke å nevne. Jeg vil ha AMD XP prosessor. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 23. april 2002 Forfatter Del Skrevet 23. april 2002 kom igjen folkens. det haster litt... Lenke til kommentar
johanjr Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Sjekk multicom ... di selger kort som støtter både DDR og sdram... Lenke til kommentar
FooKer Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Asus a7v333 raid. - Støtter den nye pc2700 ddr standarden. - COD. leser temp. dioden i xp cpuen, forhindrer at du brenner cpu'n om viften eller kjøler faller av. - USB 2.0 den nye standarden. - Firewire, om du trenger det! - Promise raid kontroller - Asus er kvalitet!!! - C-media integrert lydkort, tilsvarer SB Live. Koster 1753,- på komplett.no (litt dyrt men vel verdt det med alt stuffe du får med! Asus a7a266-e (koster 995)støtter både sdram og ddr, men ytelsen er ikke på høyde med Via kt333 chipsetet. (Hvis jeg sier jeg liker Asus så er vel det ikke vanskelig å skjønne!) Hvis du har et Abit hovedkort så er det 3års garanti på det, send det i retur til leverandør. Lenke til kommentar
Prox Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Quote: On 2002-04-23 22:33, FooKer skrev:...- COD. leser temp. dioden i xp cpuen, forhindrer at du brenner cpu'n om viften eller kjøler faller av.... Det er COP, CPU Overheating Protection... A7A266-E er greit nok det Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 23. april 2002 Forfatter Del Skrevet 23. april 2002 tror jeg går for denne... Asus A7A266-E Hovedkort for Socket A DDR - DEMO 735,00 kr. det er jo relativt billig tror jeg. At det er demo vare betyr vel ikke at den har vært "brukt"? Men en CPU vifte er det verre med. vil ha en stillegående som er billig... Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 jeg ville gått for Soyo Dragon + Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 A7A er basert på ALi chipsettet, som er utdatert på ytelse. Hvis du kjører ddr på det så går det like tregt som sdram på via kt133a. Kjøp noe basert på KT266A, KT333 eller nForce, da får du mest for pengene. Det er verdt en hundrelapp eller to ekstra. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 23. april 2002 Forfatter Del Skrevet 23. april 2002 opplegget er det at jeg har lite penger nå, og derfor hadde jeg håpet å slippe å kjøpe ny ram (som er svindyrt), siden jeg har SD-RAM fra før. Men jeg har tenkt å kjøpe DDR RAM senere... finnes det noen andre hovedkort som har plass til begge typer RAM? Lenke til kommentar
Danny Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 du må nok da nøye deg med elitgroup hk med sis735 har både sdram og ddr ram men hk er ikke ok vennlig og treigere enn via kt266a. sjekk http://www.multicom.no koster rundt 1100. personlig hadde jeg heller spart penger og så kjøpt kt333 hk og ddr minne. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 23. april 2002 Forfatter Del Skrevet 23. april 2002 Ok. tror sparing blir løsningen. skulle akkurat til å bestille før en sa at hovedkortet ikke var noe særlig tess. takk alle sammen. reddet meg fra å kjøpe noe som kunne vært katta i sekken... men uff. det kan ta en stund før jeg får meg PC igjen da... Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Kjøp et ecs elitegroup k7s5a, de har det på multicom for ca 1000 kr, det støtter både ddr og sd ram og har et sis735 chipset som er veldig stabilt og raskt, det har integrert nettverkskort og lyd. tomshardware har en test en eller annen plass. Jeg har hatt hk et i over et halvt år og er storfornøyd Lenke til kommentar
knut Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Du kan jo lese asus socket-a roundup som ligger her på hardware.no http://www.hardware.no/tester/hovedkort/as...ndup/index.html Der kan du se via kt266a, nForce 420D og ALi Magik mot hverandre. Lenke til kommentar
Mio Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Hei! Kjøp deg et MSI KT3 ULTRA-ARU kort fra psdata. Koster ikke mer enn 1395,- hos dem nå. Jeg ga 1595,- for mitt for litt siden. Jeg synes kortet rocker i hvertfall. Har ikke hatt et eneste problem med maskina mi hittil i hvertfall. Mio Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå