Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg , skal oppgrader pc en.

Anbefalte innlegg

Jeg har et MSI KT 400 kort.

Før hadde jeg en amd xp 1700 cpu som kjørte på 133 FSB

det jeg lurer på er hvor høy fsb hastighet hovedkortet støtter.

går nemmelig helt opp til 280 FSB og amd XP en kjører på 133 (som betyr 2*133?)

Hvis det er slik at 280 = 560 egentlig har jeg et psycho overklokkings kort?

EN smule uelegant og klønete formulert dette , men håper noen kan forstå og hjelpe så slipper jeg og kjøpe nytt hovedkort :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har et MSI KT 400 kort.

Før hadde jeg en amd xp 1700 cpu som kjørte på 133 FSB

det jeg lurer på er hvor høy fsb hastighet hovedkortet støtter.

går nemmelig helt opp til 280 FSB og amd XP en kjører på 133 (som betyr 2*133?)

Hvis det er slik at 280 = 560 egentlig har jeg et psycho overklokkings kort?

EN smule uelegant og klønete formulert dette , men håper noen kan forstå og hjelpe så slipper jeg og kjøpe nytt hovedkort :)

Er det dette hovedkortet?

Selv om det er muligheter til å stille FSB høyt i BIOS, betyr ikke det nødvendigvis at du klarer det i praksis. CPU setter også begrensninger hvor høyt du kommer og hovedkortet ditt har VIA KT400 chip og da kan du ikke låse frekvensen på agp/pci-bussen til 66/33 mhz slik at denne følger med FSB når du klokker. Da får du ustabil maskin etterhvert.

Så noe supert overklokkingskort har du ikke.

Lenke til kommentar
Et problem dog , har 512 pc 2100 minne og trenger vel høyere hastigheter på minnet for og ha en slik prosessor?

Hvaslags minne anbefaler dere isåfall?

Nei, du trenger nødvendigvis ikke å kjøpe raskere minne bare fordi du skal kjøpe en prosessor med 333Mhz FSB. Så vidt jeg vet skal det fungere smertefritt å bruke både PC2100 og PC2700 minnebrikker.

Det er dog ikke anbefalt å bruke DDR 400. Det står følgende om bruk av DDR400 minnebrikker sammen med en prosessor @ 333Mhz FSB på MSI sine hjemesider: "User may try this combination, but MSI will not guarantee its functionality."

Men dersom du vil kjøpe nye minnebrikker, så er det litt vanskelig å komme med forslag, da jeg ikke vet hvor mye penger du har tenkt til å bruke på det.

Lenke til kommentar
hva er ytelses forskjellen på pc 2100 og 3200?

Vanskelig å si, det spørs hva FSB ellers kjøres på. Det som er faktisk forskjell er hastighet/frekvensen.

PC2100= 133/266 mhz

PC2700= 166/333 mhz

PC3200= 200/400 mhz

Hvis du kjøper deg en CPU som kjøres på 166 mhz(ex. XP2500+), vil nok PC2100-minne dra ned ytelsen, da minne og FSB bør kjøres synkront(samme frekvens) for best ytelse på et AMD-system.

Mulig du kan overklokke minne fra 133 til 166 mhz, men det er ikke garantert.

Men hvis du kjøper nytt minne også, ville iallefall jeg kjøpt PC3200, som kan brukes til neste oppgradering.(forhåpentligvis:utviklingen flyr!)

PC3200 kan også kjøres på 166/333 og 133/266 mhz, men ikke omvendt, sett bort fra OC.

Endret av mantra17
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...