Gå til innhold

Streame mediaplayer fra mac - uten mediaplayer?


jocke

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Sitter med mac'en min her no, og vil gjerne se diverse nett-tv på den. Men selvfølgelig skal alt være så grønt at jeg faktisk må installere "Windows" MediaPlayer - dette vil jeg ikke, da hovedgrunnen for at jeg kjøpte mac, var å komme bort fra windows-programmer.

 

Så, noen som vet hvordan jeg kan streame f.eks. nrk-nett-tv på en mac - uten mediaplayer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går nok ikke fordi du trenger Windows Media codec'er som du bare får via windows media player. Samme problem på Linux, der det faktisk ikke går an å se i det hele tatt...

 

Men det er jo samme problem andre veien også da, man må installere Quick Time for å se quick time filmer på windows... Og igjen, det går heller ikke på Linux, så Apple er ikke så veldig mye bedre enn Microsoft akkurat der.

Endret av larsli
Lenke til kommentar
..så brukes da quicktime i betydelig mindre grad til streaming, enn mediaplayer.

 

Det er sant, men stort sett alle nye film-trailere legges ut kun i quicktime.

 

Vet ikke hvordan det fungerer på mac da, men hva hvis du installerer mediaplayer og avinstallerer, blir codec'ene liggende igjen? (Sikkert ikke...) Kan andre playere spille av windows media hvis windows media player er installert sånn som på windows? Bruker jo aldri wmp der untatt til DRM-beskyttede filer.

Endret av larsli
Lenke til kommentar

Jeg har et program til mac som heter VLC. Denne playeren tar alt (og da mener jeg alt - har enda ikke funnet en fil den ikkje kan åpne), inklusiv wmv. Men den kan lissom ikkje spille via weblesere lissom - streaming.

Men det burde da kunne gå ann å ekstrahere wmv-codecen fra windows mediaplayer?

Lenke til kommentar
Jeg har et program til mac som heter VLC. Denne playeren tar alt (og da mener jeg alt - har enda ikke funnet en fil den ikkje kan åpne), inklusiv wmv. Men den kan lissom ikkje spille via weblesere lissom - streaming.

Men det burde da kunne gå ann å ekstrahere wmv-codecen fra windows mediaplayer?

Tror ikke den kan spille av WMA 9 streamer.

 

Personlig liker jeg MPlayer bedre enn VLC til OSX.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...