Gå til innhold

K700 og 6600 erfaringer?

Anbefalte innlegg

Jeg begynner og bli noe lei av 7210'en, og vil ha noe nytt, og ser litt på 6600 og K700. Er det noen negative eller positive erfaringer på disse mobilene?

Hørte også at K700 hadde litt problemer, hva gjelder dette og hvor utbredt er det?

Jeg har heller ingen erfaring på Sony Ericsson sin PC-software, men håper og tror den er mye bedre enn Nokia sin?

amobil har gitt K700 5'er, men anbefalt stempelet. 6600 har derimot fått 6'er, og ikke stempelet (og de er i samme prisklasse).

Og hva er egentlig nytt med K700i ? :-/

Endret av Tx3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hørte også at K700 hadde litt problemer, hva gjelder dette og hvor utbredt er det?

amobil har gitt K700 5'er, men anbefalt stempelet. 6600 har derimot fått 6'er, og ikke stempelet (og de er i samme prisklasse).

Først av alt. ALDRI gjør et kjøp basert på amobil sine mobilkarakterer. De er, uten frykt for å overdrive, bånn i bøtta.

Så til det du spurte om hvor utbredt K700 problemer er, her er noen tråder:

---

Om meldingsminnet.

Ulike problemer.

Tastene setter seg fast.

Volumebug.

Baksiden knirker.

Slår seg av og på.

Dårlig batterilevetid.

Feil med kamera.

---

edit: Helt enig med rønning.

Endret av arehei
Lenke til kommentar
jeg har en k700 og det eneste negative jeg har funne ut er batterilevetiden, men tror den blir bedre når den nye FW kommer ut...og det andre kan hende at det ikke er minnekort, men hva skal du bruke minnekort når den kar 40,5 MB minne!

det var vel ett dumt spørrsmål?

Med minnekort trenger man ikke å tenke så veldig ofte på kapasiteten..

Og ikke minst kan man bruke telefonen på en skikkelig måte som mp3 spiller..

Minnekortet var hovedgrunnen jeg gikk for 6230 og ikke K700, og nå i ettertid er jeg bare mer glad når jeg ser på problemene med K700...

Og gå over til en telefon uten minnekort er utenkelig for meg..

Hilsen lykkelig eier av 6230

Lenke til kommentar
Minnekortet var hovedgrunnen jeg gikk for 6230 og ikke K700, og nå i ettertid er jeg bare mer glad når jeg ser på problemene med K700...

Akkurat som om det ikke har vært problemer med 6230.......bare gjør et søk på dette forumet så finner du nok av problemer med den også.

Lenke til kommentar

Akkurat som om det ikke har vært problemer med 6230.......bare gjør et søk på dette forumet så finner du nok av problemer med den også.

Han har da aldri sagt at det ikke var problemet mer andres 6230'er? Han sier vel heller ingenting om når han kjøpte mobilen?

Hvis han kjøpte den ganske nylig er nok de fleste barnesykdommene borte.

Regner nok med at de fleste feilene med K700 er borte om 1-2 måneder. Men, det er jo da en stund til.

Lenke til kommentar
Regner nok med at de fleste feilene med K700 er borte om 1-2 måneder. Men, det er jo da en stund til.

Grunnen til at jeg tok med hans kommentar om 6230 var at det virket som om han tror at det er samme feilene på alle K700 som er ute. Men som telefonene denne tråden handler om, så tror jeg at 6600 har vært relativt problemfri fra starten av, mens andre telefoner som f.eks. 6230 langt fra har vært problemfri. Jeg brukte da 6230 som et eksempel. Jeg tror ingen mobilprodusenter går fri for problemer ved lansering av nye telefoner, men akkurat nå ser det ut som om folk har glemt det. Telefonen som er hot nå er K700i, derfor vil folk skrike høyt så fort de tror det er problemer med den. Det samme som de gjorde når 6230 kom på markedet.

Hvis folk tar seg tid til å få oppgradert FW på sine K700, så er så godt som alle problemene du nevnte borte. Firmwareversjonen R2E011 retter på kameraproblemene, batterilevetiden er så godt som doblet, ingen rapporterte unormale på og avslagninger, bluetooth er stabil. At telefonen knirker skjer vel med alle telefoner med litt plastikk på. Knottene som setter seg fast skjer ikke på alle K700.

Det er som du sier at alle nye produkter vil ha en periode med barnesykdommer. Dette gjelder alle tekniske ting. Derfor er det for meg uforståelig at de som ikke har tid til å vente noen måneder til produsenten har fått rettet mange av problemene, sutrer så mye over software-feil i telefonene. Hardware feil er greit, det er ikke så enkelt å få ordnet i en fei, men alle produkter med avansert software vil alltids inneholde feil som kan forårsake problemer. Du vil aldri få fjernet alle "bugs" i en software. Det vil alltid væren en eller annen underlig kombinasjon som software vil krasje av.

Lenke til kommentar

Vel, K700 har hatt enkelte barnesykdommer, men disse er stort sett fjernet i andre batch (de som er i butikkene nå). Var hovedsaklig første "runde" som hadde en del feil.

Ellers så er K700 en kjempetlf. minuset må jo bli at den ikke har minnekort......

I stedenefor 6600 vil jeg annbefale 7610.

Denne leveres med MiniMultiMediaCard :p på 64mb har symiban os (som 6600) og megapixel kamera.

Har denne tlf. selv og er storfornøyd. Batteriet har ca. samme kapasitet som min gamle T610.

Lenke til kommentar

har da aldri nevnt problemer med hverken den ene eller den andre telefonen..

slapp av litt...

Jeg kjøpte min telefon for 3 uker siden.. og jeg ventet såpass lenge nettopp pga. barnesykdommer..

Det jeg snakket om var behovet for minnekort.. ingenting annet

Lenke til kommentar

Jeg har selv eid nokia 6600 en lang (nesten altfor lang? :p) stund. Og det eneste alvorlige baksiden med telefonen som jeg ser det er igrunn størrelsen. Ja, det er en symbian telefon, men den er alikvel litt småstor, uansett om nokia har prøvd (og ifølge meg klart det ganske bra) å skjule størrelsen, du ser ikke den store forskjellen når du ser på 6600 vs. sx1 størrelsen.

Knappene har god respons, men jeg synes at " * og # " knappene er litt for avrundet, men det er en vane sak. Ellers har nokia 6600 masse funksjoner, skjermen er god, den ligger godt plantet i hånden og kameraet er også blandt de bedre på markedet... ("Broren" 7610 er en av de som ligger foran, MP kamera, nesten samme mobil igrunn.)

-

Men jeg lurer på om du heller vil ha en liten "normal" tlf., eller om du har lyst på en symbian OS tlf. evt. med mp3 osv. Dette er nok det spørsmålet som avgjør hva jeg ville ha anbefalt deg, selv om jeg er svært fornøyd med min 6600... :)

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Vel, jeg har et Casio Exilim med mp3, så jeg trenger egentlig ikke hverken mp3 eller kamera..

Det er viktig at mobilen er behagelig å bruke, og at den ikke er noe jallamekk med gummiknotter o.l. :-/

Og hvorfor har 6600/K700/SX1 4 timer taletid?? Ò_ó

EDIT: Og er det noen som vet om det er mulig og nytegne et Family Buisness abm. ?

Endret av Tx3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...